Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

verbruik olie

 
Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 jan. 2022 08:44 | Aangepast door: amsilverwing 
hier kan je de foto vinden helemaal onderaan

https://amsilverwing.webnode.nl/fotoboek/


kop

zoals een paar cx rijders op sjk wisten dat mijn blok een litter op 400 km olie verbruikten, had ik het blok geheel uit elkaar gehaald ,alles nagekeken en gemeten en met opbouw kwam ik hier achter, en hier komt dat door waar het kleppen hoedje op hoort te zitten is gewoon weg.
hoe dit kan weet ik gewoon niet dit heb ik nog nooit meegemaakt.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 jan. 2022 17:01 
Misschien wel interessant, zo'n foto. Maar aangezien ik geheel Facebook-loos ben, en dat nog lang hoop te blijven, kan ik het niet zien.

Harmony,
Hans.
( geen facebook, toch digitaal (een beetje) vaardig )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 3 jan. 2022 17:16 | Aangepast door: MAST 
Hoi. Ik heb ook geen toegang (meer) voor Facebook. Via een omweg heb ik de foto toch gezien maar ik krijg het niet voor elkaar om die foto van André hier zichtbaar te krijgen. Maar ik heb ooit op mijn eigen CX650 blog een foto geplaatst die wel lijkt op de foto van André. Alleen zie je op mijn foto het klepsteel 'hoedje' nog wel zitten. (bij André was dat dus weg)
cilinderkop klepsteel hoedje
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 jan. 2022 18:15 
Nou, ik hoor ook bij de BeFaLo's (bewust faceboek loos ) en zie 't daarom ook niet.

Doe eens een plaatje hier André? Je kan 'm ook naar mij sturen, zet ik het er wel bij hier, altijd interessant zoiets.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 jan. 2022 20:04 | Aangepast door: amsilverwing 
Wie heeft of heeft een vermoede hoe dit kan dit heb ik nog nooit gezien.
Het bovenstuk was gewoon weg vermoedelijk vermalen in het blok.
Ik denk zelf aan metaal moeheid.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 jan. 2022 13:50 
Dank voor het plaatje, 't is in ieder geval wel uniek denk ik . Materiaal moeheid zou ik niet verwachten, zo hoog belast zal de klepgeleider niet zijn. Op de foto is het breukvlak niet goed te zien, bij echte vermoeidheids breuk zou je dat daar misschien kunnen zien - typisch een beginpunt en groeiringen van daar uit als het volgens het boekje is. Maar lijk me meer een materiaal fout of de (CNC) draaibank had net een botte beitel en is toch door gegaan, zoiets.

Geen garantie meer neem ik aan

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 jan. 2022 15:30 
Frans ik heb naar het garantie bewijs lopen zoeken maar ik kon hem niet vinden.
een breuklijn zat er niet in ,het is net of het gewoon is verteerd ,als het gebroken was dan zat het stukje nog in het kleppenhoetje maar het is gewoon weg.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 5 jan. 2022 17:33 
Tja,
Laat ik ook eens wat zeggen/schrijven.

Het is een oude CX, en ik weet bijna zeker dat je de historie ervan niet kent. Dus zijn er veel mogelijkheden waar het fout gegaan kan zijn bij een vorige eigenaar.
Een on-oordeelkundige reparatie, waarbij een onoordeelkundige met meer moed dan verstand die klepgeleider heeft gemold, en toen zo goed en kwaad als het ging heeft geprobeerd om de zaak weer een beetje gangbaar te krijgen. Zoiets, denk ik. Dat het 'vanzelf' is gegaan betwijfel ik. Daarvoor is het een beetje te opmerkelijk.
Klepveer geprobeerd te verwijderen en toen ging er iets mis, je weret maar nooit.

Maar...

Wat kun je er aan doen? Dat is nu de vraag. Is zoiets op te knappen, of is het een andere kop op de kop tikken?
Keuzes....

Harmony,
Hans.
( ook veel keuzes.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver GL5
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 feb. 2022 19:18 
Op youtube zie je aardig wat hobbyisten aan blokjes sleutelen.
Alhoewel er ook heel wat bedrijven zijn met twee linkshandige
monteurs in loondienst.
Nu is in basis het Honda blok super degelijk, maar jan en
alleman kan er aardig wat aan vernaggelen.
Tja en na zo'n 40 jaar kan er behoorlijk wat aan verprutst
zijn.
Daarbij is een blok wat eenmaal helemaal uit elkaar
geweest is, nooit meer zo goed in elkaar te krijgen
als de boys bij Honda dat deden.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 20 feb. 2022 20:03 
GL5:
Daarbij is een blok wat eenmaal helemaal uit elkaar
geweest is, nooit meer zo goed in elkaar te krijgen
als de boys bij Honda dat deden.

Waarom niet, heb je er problemen mee ? 't is me een paar keer gelukt er eentje in elkaar te steken die 't toch redelijk goed uithouden...
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 23 feb. 2022 09:52 
klephoedjes zijn nooit gemonteerd geweest. Rubber vergaat echt niet, en het veertje wat er boven op zit vergaat ook niet. Dus ik kan mijn niet voorstellen dat ze zijn verdwenen.
Die hebben er nooit gezeten. Ik mis ook de steun ringen voor de veer zelf.

Toch denk ik dat er geen schade aan je blok is, gewoon nieuwe klephoedjes monteren en de boel weer samen bouwen..
rijden maar.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 23 feb. 2022 12:11 
oh? Op de foto zie ik een stuk afgebroken van de klepgeleider zoals André ook vertelt in de tekst? Dat ga je dan met een vers hoedje niet verhelpen lijkt me?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 verbruik olie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven