Ja, achterdeksel met alle interne spoelen en kabels overnemen, vooraf nameten. Ook de rotor (dat vliegwiel ding met die magneten) van een CDI blok er op zetten, daar zit een nokje op voor de timing, met de rotor van de TI ontsteking werkt het niet. Vervroeger van de TI vervalt, wordt vervangen door ronde magneet rotortje van de CDI voorontsteking.
Als je toch bezig bent... ik zelf zou een Ignitech kopen en de TI stator overnemen naar het CDI achterdeksel, pickup spoelen intern laten zitten, vervroeging spoelen achterop onder dekseltje kunnen dan ook weg. Kost meer natuurlijk maar dan is 't ook in één keer goed, geen gezeur met defecte spoelen op de stator of defecte CDI boxjes. Andere CDI vervanger kan ook, check dan even welke spoelen je nodig hebt. Bij sommige types (Rae San?) kan je mogelijk hele TI deksel laten zitten omdat ze eigen opnemer hebben, maar vraag dat na bij de leveranciers, weet ik niet zeker want nooit zo gedaan.
Succes, Frans
EDIT : zie ook bericht van Marco hieronder, die spanner en de mechanische toestanden was ik vergeten - nog niet genoeg koffie gehad, sorry
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰