Bekend verschijnsel...... en die tuutjes waar benzine uit kwam zijn voor de ontluchting, als de vlotter niet afsluit is dat normaal. Oorzaak als al genoemd.
Wat je er aan doet is weer wat anders. Goede raad is ook al gegeven, laat mij dan even de slechte raad doen
:
1) kraantje dicht bij wegzetten
2) overloop slangetjes (onderop bakje, die dus) correct monteren zo dat je uiteinden kan zien
3) bji starten kraantje open en even opletten
4) bij overloop kraantje dicht en toch starten
5) even wachten met draaiende motor, kraantje open
6) door trillen van motor komen vlotternaalden los en werken weer normaal
7) lekker gaan rijden!
Kortom, goede gewoonte : kraantje open, opletten, direct starten
Nee, hoort niet echt nodig te zijn, klopt, maar ook die carbs zijn 40+ jaar oud. En wegens risico overlopen niet al in stalling kraantje open. Bij herhaald overlopen er wat aan doen volgens adviezen boven. Kijk goed naar lengte en passing van vervangende vlotternaalden, kwaliteit/werking is soms slecht en niet alleen bij de goedkope namaak.
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰