erikcx:
17 Liter, volgens Honda, waarvan 3,5 reserve.
Ja, maar in de praktijk ligt dat pietsje anders is mijn ervaring. Niet dat het nou zo belangrijk is. Na een paar tankjes weet je wel hoever je er mee komt, ik als gezegd 200-240 km tot reserve, daarna nog wel 80+ op reserve denk ik. Betalen bij de pomp, da's pas lastig
Nou weer lekker gaan rijden, plezier, Frans
(voor mensen die net als ik alles precies willen weten : Na een liter of 11 op reserve is voor mij normaal, dan voel je dat overschakelen nodig is omdat de motor arm begint te lopen. Hoever je dan nog met de reserve zou kunnen komen is de vraag, ik heb 'm nooit helemaal leeg gereden. En dan zijn ook niet alle CX500 Z/A/B tanks gelijk, de vulopeningen zijn anders. Ik heb een vroege, die kan je letterlijk tot aan de rand volgooien. Moet je niet doen, want dan loopt de boel al over als je de dop er op doet, en daarna stinkt het nog een hele tijd als je gaat rijden. Latere tanks hebben zo'n soort buisje onder de vulopening zodat je 'm niet zo vol kan maken, er blijft meer lucht bovenin zitten. En dan scheelt het ook nog hoe de motor staat tijdens tanken. Hoeveel dat allemaal nou echt scheelt in de reserve? Geen idee.
Rij veilig )
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰