Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

startmotor

Schrijver stiek
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 mei 2004 17:46 
Startrelais tikt wel als ik het knopje aanraak maar de startmotor heeft er geen zin in. Hoe kan dit?
Misschien startmotor kapot? Zijn deze makkelijk te repareren?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 mei 2004 18:46 
- Het blok zit hopelijk niet vast, kun je 'm aanduwen?
- Maak de contacten van de accu 'ns schoon. Ook waar de massakabel van de accu op het frame zit.
- Accu moet minimaal 12,2 volt leveren. Hoe oud is de accu?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver stiek
Gast 
#3 | Geplaatst: 6 mei 2004 12:20 
Ik rijd er elke dag op. (wel een behoorlijk werk dat aanduwen). Het licht werkt goed ook als de motor uit is dus ik denk niet dat er iets met de contacten mis is. Ook als ik met startkabels probeer te starten heb ik precies hetzelfde probleem. wel tikken van het startrelais maar starten ho maar.

Schrijver tmoons
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 mei 2004 15:09 
ik heb nog wel een werkerde motor liggen om te proberen.....

zit in utrecht

laat maar horen....

theo

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 6 juni 2004 16:39 
Het lijkt besmettelijk te zijn :-( Sinds vanmiddag start mijn CX ook niet meer. Ik hoor zelfs niets tikken. Verlichting doet het allemaal wel. Startrelais een waarschijnlijke kandidaat?

Johan

Schrijver jthole
Gast 
#6 | Geplaatst: 6 juni 2004 17:01 
Nou, alle contacten rondom het startrelais goed schoongeborsteld, en hij doet het weer!

Schrijver Anoniem
Gast 
#7 | Geplaatst: 6 juni 2004 20:24 
Controleer de massaverbinding van de baterij naar het frame. Als hier overgangsweerstanden zijn (hoeven geen grote te zijn), krijg je soortgelijke fenomenen. Alles werkt normaal maar als het startrelais aantrek gaat de startmotor een grote stroom trekken wat ook een grote spanningsval veroorzaakt. Gevolg, startrelais klappert en de startmotor draait niet rond omdat deze niet genoeg spanning krijgt. Blijkbaar heeft "jthole" dit kunnen ervaren aan de aansluitingen van zijn startrelais.

Schrijver Anoniem
Gast 
#8 | Geplaatst: 7 juni 2004 13:17 
Het kan ook de zekering in het start relais zijn
relais word dan wel bedient maar de hoofdstroom is dan onderbroken en de startmoter draaid dan niet

marten

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 startmotor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven