Met de tips van het forum de zaak toch kunnen oplossen.
Stap 1: Rempomp vullen, stuur naar links zodat het potje relatief horizontaal staat.
Stap 2: De bout bij de rempomp naar de leiding lossen en eruit halen
Stap 3: De remhandle inkniipen en met vinger het gat dicht houden, er is onderdruk, nodig om wat vloeistof in de pomp te krijgen. Handle loslaten om vloeistof door te laten. Dit een aantal keren herhalen totdat bij het inknijpen duidelijk wat vloeistof komt.
Stap 4: De leiding weer monteren.
Stap 5: De handle inknijpen, tegen de leiding en reservoir tikken totdat bij het loslaten luchtbelletjes te zien zijn in het reservoir. Dit blijven herhalen tot er niets meer komt. Zie ook stap 10.
Stap 6: De handle een paar keer inknijpen en bij de laatste ingeknepen houden. Nu een ontluchtingsnippel iets open draaien. Bij de geopende nippel komt op bepaald moment de eerste druppel. Nippel weer sluiten.
Stap 7: Stap 5 nog een paar keer herhalen
Stap 8: Stap 6 blijven herhalen. Komt er echt vloeistof uit met wat druk, dan de andere kant nemen.
Stap 9: Als de handle hard gaat aanvoelen ga je de goede kant op.
Stap 10: in plaats van tikken de motor stationair laten lopen geeft ook goede vibratie voor de luchtbel ontsnapping. Wel buiten doen !
Nu eerst voorzichtig gaan rijden, alles moet zich nog zetten en bij nieuwe remblokken deze werken pas optimaal na inlopen.
Naast een Honda Africa TWIN DCT als project een 1e serie CX500 genomen. Ik herinnerde me deze vanwege technische aspecten V-twin dwars, 4 kleppen/cylinder, cardan, vloeistofgekoeld en ca 200 kg.