Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Carburatie

 
Schrijver Gijsemans Eddy
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 22 juli 2024 04:02 
Ik heb mijn carburators helemaal gedemonteerd en ultrasoon gereinigd en een reviesiekit werd aangekocht om
alles als nieuw te maken. Maar het is niet wat het zou moeten zijn.
De motor start vlot, maar choke gaat hij wat hoog, maar met choke dicht draait hij vlot maar na een minuut of 2
zakt het toerental en valt hij stil.
Eenmaal terug gestart moet ik telkens het toerental bijregelen. Toeren goed, start ik hem morgen moet ik waarschijnlijk
weer het toerental aanpassen.
Zou het kunnen dat mijn lucht-benzine mengsel niet correct staan of dat de synchronisatie niet echt juist is afgeregeld.
Ik ga volgende week een set carburators lenen van een vriend en die installeren, als hij daarmee goed draait zal ik mijn
carbu's in de garage laten afregelen. Werk het met die set ook niet naar behoren moet ik op zoek naar een ander probleem.
Beter als dit kan ik het niet goed uitleggen, ik hoop dat iemand hier kan uit opmaken wat er mis kan zijn.

Ten laatste, Wat is jullie opinie over Mikuni Flatslide carburators?
Geeft dit een verbetering of is het gewoon een duur alternatief tegenover de carburatie dit er nu op staat.

Thankx all, Ed

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 22 juli 2024 11:38 
Controleer het niveau van je vlotter , als dat niet goed afgesteld is, kan je dit "gedrag" krijgen.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 juli 2024 10:56 
kan ook zijn dat de montage van beide carburateurs wat scheef zit, en of gas kabels te strak staan. Hierdoor kan het afwijkend gedrag vertonen.
En na het uit elkaar halen en weer monteren van carburateurs moeten ze nog een beetje zetten.

En ja, carburateurs kunnen ook domweg versleten zijn, door gangen asjes...
Ik heb er ook eentje gehad die ik uiteindelijk weg heb gemikt. Ik was er wel klaar mee......hoppa een andere, en ja, het werkte prima...
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Carburatie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven