Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Wie weet hoe?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver Ottertje
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 31 juli 2024 08:43 
Hoi mede fanaten. Had me al eens voorgesteld en aangegeven bezig te zijn met een cx500 project. Zal proberen een foto te plaatsen. Dat project zit inmiddels in zijn laatste fase. Paar dagen geleden de motor voor het eerst gestart. Verse benzine erin, nieuwe accu, nieuwe bougies en totaal gereviseerde carburateurs. Choke erop en druk op de startknop. En ja direct een lopende motor. Direct het koelsysteem ontlucht aangezien die ook totaal gedemonteerd is geweest en de waterpijpjes en rubber seals zijn vervangen. Na warm lopen stationeer bijgesteld en loopt helemaal niet gek. Handig om te weten dat het luchtfilterhuis niet meer aanwezig is maar is vervangen door powerfilters. Sproeiers zijn daar op aangepast en de carterontluchting is nu een k&n filtertje. Wat gaat er niet goed. De rechter cilinder draait niet lekker mee. Het uitlaatsysteem is vervangen voor een nieuw systeem zonder balanspot. Kleppen gesteld. Weerstanden in de bougiekop vervangen voor pen veertjes. Uiteraard ook gestart met de weerstandjes erin. Verschillende testjes gedaan. Duidelijk geen goede ontbranding in de rechtercilinder. Cilinder reageert niet op bijstellen mengregelschroef rechter carburateur. Rechter cilinder 1 nacht laten weken in wd-40. Geen verschil. Powerfilters verwijderd motor gestart. Met de hand de luchtfilter ingang dicht gehouden. Linker cilinder slaat motor af droge hand. Rechter cilinder motor slaat af hand nat van benzine. De aanzuigbuizen beide carburateurs vervangen door nieuw. Wat kan ik allemaal proberen om de rechter cilinder goed te laten draaien? Wat ook nog opvalt is dat er erg veel lucht uit het olievulgat komt als de peilstok eruit is.
Nu tijd om een leuk project aan te pakken. Wil een CX500C ombouwen tot caferacer. Hoop veel van jullie te leren.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 juli 2024 09:53 
Zie mezelf niet als fanaat, maar afgezien daarvan : controleer eerst eens de normale basis instellingen. Compressie? Vlotterniveau? Kleppen gesteld op goede TDC? Spoelen/pickups ontsteking gemeten?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 31 juli 2024 13:36 
Ik ben het met Brink eens, maar kijk ook naar de carbs: zitten ze goed in elkaar? Loopt alles soepel? zitten de sproeiers op de goede plek? En naar de vonk is die goed?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 31 juli 2024 16:09 
En vergeet ook de bobines niet, even L/R wisselen?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 31 juli 2024 19:21 
Compressie rechts niet goed. Carter bouwt druk op te zien als oliepeilstok is verwijderd. Vastzittende / versleten zuigerveren?
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Ottertje
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 31 juli 2024 23:02 
Bedankt voor de tips. Ik ga er mee aan de slag. Weet dat de meesten van jullie geen fan zijn van verbouwde cx-en. Tenminste dat denk ik te lezen zo door de topics heen. Deze was echt de originaliteit al jaren kwijt. Als project opgepikt van iemand die er wat van wilde maken en dat toch niet kon. Wil graag een foto plaatsen hier maar weet niet goed hoe. Nieuw hier vandaar.
Nu tijd om een leuk project aan te pakken. Wil een CX500C ombouwen tot caferacer. Hoop veel van jullie te leren.

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 1 aug. 2024 08:42 
Ottertje:
Wil graag een foto plaatsen hier maar weet niet goed hoe

Helaas lopen meer mensen daar tegenaan. Maar daarvoor hebben we op de "FAQ" pagina een uitleg staan. Ik hoop dat het dan lukt.
Klik HIER.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver borisz
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 aug. 2024 09:31 | Aangepast door: borisz 
Allereerst, welkom! En na dit welkom heb ik een bult vragen voor je.

Liep de motor voor de verbouwing wel goed?
Carbs zijn gereviseerd dus. Wat is er allemaal aan gedaan, zijn ze ook gereinigd?
Zijn ze op de juiste manier in elkaar gezet?
Is het vlotterniveau juist?
Is er bij de demontage van de carbs misschien 1 van de vlinderkleppen helemaal dichtgezet?
Ik lees dat je K&N filters hebt geplaatst, K&N levert ook complete sets van filters en aangepaste sproeiers. Is de sproeierbezetting ook aangepast?
En zitten de sproeiers op de juiste plek?
Loopt de motor alleen stationair op 1 cilinder? Of ook in de hogere toeren?
En zoals Brinkcx ook al vroeg: Hoe is het met de compressie gesteld?

Wellicht dat er iemand bij jou in de buurt woont die eens mee kan kijken.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 2 aug. 2024 12:04 
borisz:
Wellicht dat er iemand bij jou in de buurt woont die eens mee kan kijken.

Bij het profiel van "ottertje" staat dat hij uit Friesland komt. Bij jou in de buurt? (Friesland is best groot)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ottertje
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 2 aug. 2024 22:41 
HAha inderdaad veel vragen. De carburateurs ben ik zelf vanaf gebleven. Die zijn compleet gereinigd en gereviseerd door Marco becker. Daar heb ik wel vertrouwen in. Of de motor voor mijn aanschaf goed liep weet ik niet. Verkoper zei van wel maar ik kocht het als een project motor die niet liep op het moment dat ik hem kocht. Gokje dus. Marco heeft de sproeiers aangepast gebaseerd op power luchtfilters en een door mij gemaakt uitlaatsysteem. Grotere sproeiers dus. Motor loopt gewoon op twee cilinders alleen de rechter blijft achter. Het .K&N filtertje zit op de carterontluchting. De compressie???? Vandaag de compressie meetset binnen gekregen. Dus dat weet ik binnenkort. Ik laat het hier weten.
Nu tijd om een leuk project aan te pakken. Wil een CX500C ombouwen tot caferacer. Hoop veel van jullie te leren.

Schrijver Ottertje
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 2 aug. 2024 22:43 
O ja!!!!!!! Mocht er iemand in de buurt van Lemmer zitten die mee kan kijken, zou fantastisch zijn.
Nu tijd om een leuk project aan te pakken. Wil een CX500C ombouwen tot caferacer. Hoop veel van jullie te leren.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 2 aug. 2024 22:43 
Compressie zo wel koud als warm meten.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Ottertje
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 2 aug. 2024 22:44 
Ok. En hoe moet die ongeveer zijn?
Nu tijd om een leuk project aan te pakken. Wil een CX500C ombouwen tot caferacer. Hoop veel van jullie te leren.

Schrijver borisz
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 3 aug. 2024 10:47 | Aangepast door: borisz 
Ik meende iets van 10 bar.

Mocht je meer willen weten of hulp nodig hebben dan mag je me wel een pb sturen.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 3 aug. 2024 12:02 
Je bent op zoek naar verschil tussen links en rechts, maak je even niet druk over de precieze waarden.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Wie weet hoe?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven