Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

toerental blijft hangen

 
Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 sept. 2024 16:17 
Veel te druk gehad de laatste tijd (pensioen, haha) maar nu eindelijk de cx500 Custom opgepoetst en weer es gereden.
Maar.
Bij het stoplicht wachten, gas terug naar nul, blijft ie hangen op 2 à 2.500 toeren, en kruipt maar heel langzaam terug naar de 1400.
Gewoon bij starten heb ik m ingesteld op 1400 toeren stationair, schroefje onder de carb.
Gaskabels heen en terug doen het gewoon goed, bij de carburateurs is goed te voelen dat gashendel dicht = wieltje van gasklep dicht tot de nok.
Waar moet ik dat zoeken?
Valse lucht? waar dan, en waarom blijft t dan niet 2500 maar kruipt het in zeg een minuutje naar 1400.

Want tja t is wel heeel lekker rijweer.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 sept. 2024 09:16 | Aangepast door: brinkcx 
Vroeg in de ochtend en op afstand, maar eerst eens de basis controleren, klinkt beetje als benzine gebrek. Poosje stilgestaan, al getankt? Kijk eens of toevoer goed is (slangetje los) ? Muizen in het luchtfilter ? Scheurtje in rubber tussen carb en cyllinder? Aftap carbs eens opendraaien, controle aanvoer.

En 1400 stationair is wat hoger dan aanbevolen, mik op ca. 1200 - en niet te langzaam bij koude motor.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
VT500 E 1983 , hoera ik heb kenteken, nou kijken hoe dat rijdt
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 sept. 2024 22:13 
Frans, dank. Hoe weeeet je dat? In het luchtfilter 2 slakken. Geen grap! Hoe komen die daar, lange reis via middenbok. Verder schuimrand van filter vergaan, even nieuwe tochtstrip aangebracht. Ik ga de andere punten zaterdag ook nog nalopen. Dank voor de tips!

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 sept. 2024 13:32 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Als je a.s. woensdag naar de Veluwestamtafel komt neem ik een niet van nieuw te onderscheiden luchtfilter mee.
(Ik denk dat deze nieuw is)
CX Gr Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 sept. 2024 15:05 
Hans Brune:
Hoe weeeet je dat? In het luchtfilter 2 slakken. Geen grap!



Ja, slim hè?

En ook omdat ik onlangs zelf nog wat raars had met de CX (bleef staan !!) en HansV me er terecht aan herinnerde ook het luchtfilter eens na te kijken. Wordt nogal eens vergeten en geeft soms ook vreemde problemen bij vervuiling of defect. Bij mij lagen er resten van een sigarettenpeuk in en ik rook al jaren niet meer . Er zijn wel meer gekke dingen gevonden in luchtfilters zoals muizenkeutels, nootjes van een eekhoorn, dat soort dingen. Moet zelf ook nog een nieuw filter kopen trouwens.

succes verder, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
VT500 E 1983 , hoera ik heb kenteken, nou kijken hoe dat rijdt
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 toerental blijft hangen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven