Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

cilinders reviseren?! demontabel?

 
Schrijver tmoons
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 juni 2004 21:42 
hallo,

ik heb dus rook, (zie anders topis)[url=]http://www.hondacx.500.nl/phpdata/forum/index.php?action=v thread&forum=6&topic=1857[/url]

maar nu heb ik nog een spare blok liggen en dacht de cilinders even over te zetten.. maar dat lijkt niet te kunnen.... kan iemand me hier licht op schijnen? en kosten van een cilinder op hoon beurtje incl zuigers , veren etc...?? ik hoor het graag!!!

theo

Schrijver omenico
Gast 
#2 | Geplaatst: 6 juni 2004 22:55 
honen is vaak niet nodig wel klephoedjes vervangen (worden hard en gaan daardoor mindergoed afdichten)
Is vaak de oplossing

Groetje omenico

Schrijver tmoons
Gast 
#3 | Geplaatst: 6 juni 2004 22:57 
ok dat was ik al vanplan (wilde eigenlijk een quick and dirty ding doen, maar zit er over te denken de spare koppen goed te maken en die te wisselen... maar hoe gaat het dan met de cilinder (mocht ik dat toch willen doen???)

theo

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 juni 2004 09:21 
Ik heb precies diezelfde klus gepland d.w.z. een reserve setje koppen reviseren en nieuwe klephoedjes erin zetten.

Wat je daarnaast ook nog kunt doen, is een overmaat zuigers + veren erin zetten. Maar dat is wel ff wat meer werk.

Je zegt dat je blauwe rook hebt. Hoeveel is het olieverbruik?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver tmoons
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 juni 2004 10:56 
olie verbruik is een beetje onduidelijk.
hij lijkt vooral in het begin (koude motor) te roken.

maar de cilinders van een CX zijn dus niet demontabel (zoals bij bij voorbeeld brommer, harleys, CB en andere motor fietsen??

ja kan ze niet van het karter halen?

als jij ook die kop gaat reviseren is het misschien leuk om dat te gelijk te doen???

theo

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 juni 2004 11:30 
Maar als het olieverbruik redelijk is dan is er toch geen reden om de koppen eraf te trekken? Als hij minder dan 1 liter op 3000 kilometer verbruikt en de compressie is OK dan is er m.i. niets aan de hand. Ik heb me ooit laten vertellen: bij 1:2000 mag je gaan sparen voor revisie en bij 1:1000 moet je echt aan de slag.

De cilinderbussen zijn in het onderblok opgenomen en kunnen niet worden gedemonteerd.

Ik heb al een setje reserve koppen plus nieuwe koppakkingen en klephoedjes liggen. Nu nog even sparen voor de kleprevisie, dat laat ik waarschijnlijk doen door een bedrijf.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cilinders reviseren?! demontabel?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven