Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

motor waggelt

 
Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 juni 2004 01:21 
M'n GL is sinds een tijdje niet stabiel, het is alsof er speling op het balhoofd of op de achtervork zit. Bij 150 gaat hij schudden terwijl hij dan vroeger als een streep reed. Het balhoofd is nu vernieuwd en op de achtervork blijkt geen speling te zitten. Een dealer weet het ook niet meer. Heeft iemand een idee?
Martin/Tinus

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 juni 2004 14:14 
150 op een GL500 lijkt mij wat teveel gevraagd voor zo'n oude machine. Deze motoren zijn niet voor zulke snelheden gebouwd. (Tenzij het een 650 is). Controleer je wiellagers en kijk ook even naar je banden. Banden hebben veel invloed op het rijgedrag.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#3 | Geplaatst: 11 juni 2004 16:43 
Het is een 650 en zoals gezegd, anderhalf jaar geleden reed hij wel degelijk als een streep bij 150. Verder bedankt voor de tips.
Martin/Tinus

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 juni 2004 18:05 
De CX is gemaakt voor zeker 180 km/uur (dus boven de 200 moet ook geen probleem zijn maar dat haalt ie niet) en dat moet je er bij goed onderhoud ook nu nog probleemloos mee kunnen rijden.
Zelf kom ik nog regelmatig (wel in Duitsland; heerlijk dan die rechte Autobahnen) aan die snelheid op de klok en dan is ie ondanks (dankzij ? want van een 'kale' CX waai je dan af) de Rickman Polariskuip nog stabiel.
Het is inderdaad zo dat banden voor zeker 60% het rijgedrag bepalen. Dus kijk ook even naar de bandenspanning of het verlies van uitlijnloodjes (m.n. in het voorwiel).

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 juni 2004 20:06 
Wat had je gedacht van je schokbrekers achter of voor zit daar nog olie en lucht in,als vorige schrijver kijk naar je banden ,loopvlak mag niet plat maar bol zijn ,luchtdruk doe er 0,2 bqar meer in voor de boling ,rij zelf een gl 650 d 2 vanmiddag nog over de twee honderd over de afsluitdijk en als een speer zo recht, geen gehobbel of slingeren,ga naar een banden firma en laat dit alles even na-kijken
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Ray
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 juni 2004 22:39 
Yep, reed laatst nog met m'n gewone CX 170, en dat moet goed te doen zijn.
Dit lijkt het begin van het fenomeen HIGH SPEED SWERVE dat bij sport/race motoren wel eens voorkomt. Heeft met shocs te maken, maar ook met verschillende types voor- en achterband/ bandenspanning/gecupte banden. Tijd voor een uitvoerige bandencheck dus...Kijk ook de uitbalancering voorwiel en je voorvork eens na (vulling/keerringen/speling/slepende remvoering)
Succes
Ray

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 motor waggelt

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven