Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Snelheid en kracht CX500C

 
Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 juli 2002 13:26 | Aangepast door: Moderator 
Beste allemaal,
Ik ben een trotse eigenaar van een niet al te mooie maar wel redelijk rijdende cd 500 c. Wat mij het meest charmeert is het rustige geplok als de motor net onder de 1000 rpm stationair draait, plus de de Guzzi-achtig uitstekende cilinders. Over de motor enkele vragen. Op de snelweg hou ik van doorrijden. Meestal rij ik rond de 130 a 140. Trekt zo'n motor dat op de lange duur?
Verdraagt het blok loodvrije super? (Ik tank sowieso altijd super om de motor bij lage toerentallen en veel gas geven niet te laten pingelen.)
Zoals jullie in de vraag en aanbod rubriek hebben gezien ben ik op zoek naar een cx / gl 650. Heeft die echt veel meer vermogen of hoef ik het voor het verschil niet te doen?
Iedereen veel plezier met zijn of haar cx of gl gewenst!
Groet, Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Frans
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 juli 2002 23:54 
Hoi Kaspar,

Kruisen met 130/140 is voor een CX geen probleem. Over het tanken van gelood of loodvrij zijn de meningen verdeeld. Er zijn mensen die steevast gelode benzine tanken maar er zijn er evenveel die op Euro-ongelood rijden. Ikzelf wissel het af: meijn voorkeur gaat uit naar gelode benzine, uit gewoonte, maar sinds er steeds minder benzinestations dit verkopen tank ik ook regelmatig Euro-loodvrij. Ik moet zeggen, ik merk geen verschil.
Over het verschil met een CX 650 blok kan ik je niets vertellen, misschien dat iemand (een CX650 bezitter bv.) hier nog iets over kan vertellen?

Frans

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 19 juli 2002 23:20 
De 650 blokken hebben veel meer bottom power, en je kan er ook harder mee. Wel vind ik ze minder mooi lopen dan de 500, maar dat kan bij mijn fiets een kwestie zijn van afstellen, daar ben ik nog steeds mee bezig. Hij verbruikt vrij constant 1:16 en doortrekken naar 160 is geen probleem. De vering zal je wel heel anders vinden, en je zit op een GL veel lager dan op een CX, ook de E-modellen.

Niek

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 31 juli 2002 18:35 
Hoi allemaal,

Is er ook een 650-turbo-rijder die hier iets zinnigs over wil melden? Hoever kom je met 100 pk? Mis je dan het frame van bijv. een Duc?

Hans

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Snelheid en kracht CX500C

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven