Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Kleppen stellen .... km stand

Schrijver terry

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 juli 2004 16:16 
Beste vrienden,
net voor de Ardennerit;nu zo een 1500 Km geleden; de kleppen gesteld zoals reeds eerder beschreven door onze vriend Hans. Geluid was volgens mijn bescheiden mening beter en rustiger maar komt het getik van de kleppen reeds stilaan terug. Slijtage van de klepsteeltjes of is het toch de kettingspanner die hier een rol in meespeelt ? PS. Blok heeft er nu 48000 opzitten.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 juli 2004 20:36 | Aangepast door: Hans 
Terry,

m.i. niet te veel aantrekken van geluiden bij een CX mits het maar een licht tikkend of een beetje klapperend geluid is.
Het wordt anders als het een kloppend of bonkend geluid gaat worden.
Maar toch, bij jouw kilometerstand zou dat nog niet mogen. Of heeft jouw CX meer gelopen, bijv. 148.000 km of is ooit een andere kmteller gemonteerd ? Want bij normaal gebruik is er bij een CX onder de 100.000 km niet veel slijtage aan de hand.
Je zou inderdaad de klepsteboutjes (er helemaal uitdraaien) of de klepstelen eens kunnen onderzoeken op zgn. pitting. Doet zich dat (het inslaan van klepsteel op de klepstelschroef) voor dan krijg je de klepspeling nooit correct afgesteld. Klepsteelboutjes kun je nog bij de dealer bestellen. Voor nieuwe kleppen moet de kop er af (kun je e.e.a. wel gelijk reviseren - elk nadeel heb natuurlijk zijn voordeel).

Mijn meest gebruikte (woon-werk) CX tikt en ratelt behoorlijk; door de kuip als klankkast worden die vervelende geluiden (het lijkt of de motor het elk moment begeeft) alleen maar versterkt. Dat heeft ie nu al meer dan 50.000 km (het blok heeft nu bijna 150.000 km gelopen) en is niet nadelig gebleken voor prestaties of benzineverbruik. Olieverbruik ligt zo rond de 500 cc per 1000 km.
Ik ververs elke 7500 km de olie + filter (gebruik wel een magnetische olieaftapplug - vind daaraan nooit ijzerschraapsels) en stel elke 5000 km kleppen (inderdaad op mijn manier)en nokkenasketting.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Jan van Wilma

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 juli 2004 21:36 
Heren en Terry,

Wilma heeft dat met haar CX ook. Maarrrrr als wij er i.p.v. loodvrij 95 er super loodvrij 98 in doen, is het helemaal over. Dat scheelt enorm.

Je zou het eens kunnen proberen.

groeten Jan van Wilma
Stoker

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 8 juli 2004 22:33 
mijne heren de cx is van nature een beetje luidruchtig dat komt ten dele ook dat de cilinders naar buiten staan,je moet je niet te veel aan trekken van dat geluid,je moet allerd zijn op veranderde geluiden, als dit veranderd of harder word kun je wat onder nemen. wat betreft de ben ziene ik ge bruik nog steeds lood vervanger wat veel scheeld in de herry via de kleppen vroeger toen er nog lood benziene verkrijg baar was was het probleem veel minder de lood toevoeging was er speciaal om de kleppen exrta koeling en smering te bezorgen groetjes van de slooper

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kleppen stellen .... km stand

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven