Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Torsie voorpoten 2e aflevering

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 juli 2004 00:03 | Aangepast door: kaspar 
Beste allemaal,

Zoals sommigen misschien al gezien hebben heb ik hier eerder over geschreven. Ik heb een 500c waar ik nu noodgedwongen voor de 2e keer de kroonplaten los van heb gehaald om de veerpoten terug in het gareel (= recht, evenwijdig) te zetten. Resultaat: betere soepelere demping.
De Euro types hebben ter voorkoming van dit probleem een dwarsbeugel voor.
Hoe kan het dat het gaandeweg opnieuw optreedt? Mijn fiets heeft 2 schijven voor, dus daar kan het niet aan liggen. Ik blijf het een wonderlijk verschijnsel vinden.

Wie heeft het ook meegemaakt en wie heeft er een antwoord op de vraag?

Groet, Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Ray
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 juli 2004 23:40 
Kaspar,

Je hebt toch dat voorwiel van mij dat iets smaller is? Wringt dat dan niet ergens, of is je as helemaal recht? En is de naaf wel evenbreed als je originele voorwiel? Raar fenomeen hoor. Verdraaien je vorkpoten in hun lengteas, of ?? Omschrijf het eens wt preciezer als je wil...
Groetjes
Ray ( die bang is voor een garantieclaim:-))

Schrijver frans
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 juli 2004 11:31 
Kaspar,

Zou het kunnen zijn dat een van de remklauwen niet goed werkt? Kan zijn dat je het niet direct merkt maar dat er wel meer krachten op 1 kant komt te staan.

Overigens, in Vechta was er ook een man die die stabilizers verkocht voor de CX. Het zag er wel stevig uit. (Ik weet niet meer precies wat ze kostten maar misschien weet Coen of Floris of een van de andere Vechtagangers dat nog?)

Wellicht hebben er meer rijders last van, vandaar zijn handeltje :-)

Succes ermee!

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 8 juli 2004 11:44 
Bij Vogel in Duitsland heb ik die stabilisatoren gezien. Een "goedkope" 78,30 euro en een dure 127,35 euro. (wat mij betreft zien ze er hetzelfde uit, geen idee waarom de ene duurder is dan de andere)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Torsie voorpoten 2e aflevering

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven