Hoi Anne,
zo'n vastloper heb ik ook ooit eens gehad. Oorzaak: een oliepomp die te weinig druk gaf, daardoor onvoldoende oliedruk in het blok, daardoor zijn de krukaslagerschalen (althans op 1 tap) gaan vreten met als gevolg een gebroken lagerschaal van een van de kruktappen. Beide delen zijn onder elkaar geschoven en het blok zat inderdaad muuuuuuuuuuuurvast.
Nadeel was dat ook de kruktap behoorlijk beschadigd was en nieuwe/ruilkrukassen zijn niet leverbaar.
Het bespaart je wel de kosten van een revisie (want elk nadeel heb ook zijn voordeel); die lopen toch al gauw tot boven de euro 1000,-- op.
Beter is dan m.i. en ruilmotor/complete sloop CX. De eerste waar marcel naar verwijst (onder de naam 'hier') lijkt mij wel wat (en is met zijn vraagprijs van euro 250,-- absoluut niet duur). Het rijwielgedelte kun je waarschijnlijk kanibaliseren en daarna weggooien; het blok is gemakkelijk over te zetten. Voordeel is dat de nog goede delen van jouw eigen blok (denk ook aan de kwetsbare en dure dynamostator) op reserve kunt houden.
Da's altijd nog goedkoper dan onderdelen te bestellen bij de lieftallige Honda dealer om de hoek.
Succes
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.