Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Carburatuurinlaatspruitstukrubber

 
Schrijver bvanmaat
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 juli 2004 10:42 | Aangepast door: bvanmaat 
Hoe kom ik aan 2
Carburatuurinlaatspruitstukrubbers
voor een cx500 b

Bert

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 12 juli 2004 11:07 
Hallo Bert, Bij Vogel in Duitsland heb je verschillende mogelijkheden, gebruikte, of nieuwe. Kijk hier maar.
Anders kan je via de zoekfuntie van het prikbord zoeken naar alternatieve oplossingen. Zoals deze
Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Guernica
Gast 
#3 | Geplaatst: 12 juli 2004 12:27 
Hey Bert,
Je verdient met je berichtje in elk geval de prijs voor het langste woord op de website. :-)

Daniël

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 12 juli 2004 13:24 
Voor Carburatuurinlaatspruitstukrubberreparatie kan je ook de carburatuurinlaatspruitstukrubberreparatietruc uitvoeren: knip een stuk binnenband van een fiets op lengte en lijm die met solutie om het oude rubber heen.
Dan hoef je je carburatuurinlaatspruitstukrubber niet voor carburatuurinlaatspruitstukrubberrevisie te sturen bij een erkend carburatuurinlaatspruitstukrubberrevisiebedrijf.

Hier met die prijs! :-)

Zonder gekheid: het werkt wel en het ziet er niet beroerd uit! Zeker niet als je de band binnenstebuiten keert, dan zie je de lettertjes niet.

Schrijver JosvanR
Gast 
#5 | Geplaatst: 12 juli 2004 15:11 
Ga ik gelijk uitproberen! Heb van de week (nog) een CX gekocht. tis een plaatje maar inderdaad, die aanzuigrubbers... Bij vogel 90 globo + verzendkosten. Daar kan ik een achterband voor kopen (heb ik namelijk ook nog nodig) en solutie is niet zo duur! Iemand nog een setje uitlaatdempers en collector in de aanbieding ??

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 juli 2004 15:44 | Aangepast door: ouwe_jan 
een antwoord uit wieringerwerf ,waarom vraag je niet WIE HEEFT ER NOG EEN GOED LOPENDE MOTOR VOOR MIJ ,HET LIEFST NOG TWEE CX en
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Anoniem
Gast 
#7 | Geplaatst: 12 juli 2004 16:19 
Tipje: als je een nieuwe collectorbox hebt gevonden - meteen zevenenveertig lagen hittebestendige verf erop zetten. En bij elke beurt even een nieuw laagje erop.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 juli 2004 18:00 
Toch nog even een 'vermanende' vinger richting alle trucs met de isolatorrubbers (zo heten die dingen officieel). Als de motor daar valse lucht aanzuigt dan is een zeer behoorlijke motorschade voorgeprogrammeerd. Die dingen zijn duur, maar echt essentieel voor het goed functioneren van de motor. Dus bezuinig daarop niet.
Zeg later dus niet dat je niet gewaarschuwd bent!

Jammer van al het werk met het aanbrengen van ik-weet-niet-hoeveel lagen bescherming aan de buitenzijde van de collectorbox. Die dingen rotten nu eenmaal VAN BINNENUIT (als gevolg van condensneerslag in de uitlaatgassen) door.
Ook daar is verder niet veel aan te doen, anders dan bijv. vuurverzinken als de box mog nieuw is.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Pluis
Gast 
#9 | Geplaatst: 13 juli 2004 09:00 
*bloos* Heb ik daar even lekker niet aan gedacht.

Emmm... De verf houdt de roest bijelkaar? :-)

Schrijver JosvanR
Gast 
#10 | Geplaatst: 14 juli 2004 15:46 
Hans,

Niet dat ik je niet geloof maar wel effe voor mijn eigen beeldvorming: hoe kan er door valse lucht motorschade ontstaan? Wordt het zaakje te heet of zoiets omdat het mengsel verandert??

Schrijver Hans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 14 juli 2004 18:01 
Hoi Jos,

Het mengsel wordt door valse lucht te arm (er zijn dan veel te weinig delen brandstof op de aangezogen delen lucht) en daardoor wordt de (vaak ook voortijdige - is heel slecht voor de motor - zelf-)ontbrandingstemperatuur van het mengsel hoger.
Daar kunnen zuiger en kleppen (die 'verbranden') slecht tegen.Ook gaat m.n. door de ongecontroleerde verbranding de motor pingelen en krijgen de krukaslagerschalen het heel zwaar te verduren en 'lopen uit'.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver bvanmaat
Gast 
#12 | Geplaatst: 14 juli 2004 21:35 
Bedankt voor alle reactie
maar ik heb dus de truc met de fietsband gedaan
na nog even overleg te hebben gehad met Robin die de snelste kever uit de omgeving heeft (staan ook filmpjes van op internet) en die dus mijn kleppen en carburatie heeft gesteld.
ik heb er alle vertrouwe in en kan dus weer fijn cxën

Bert

Schrijver Pluis
Gast 
#13 | Geplaatst: 15 juli 2004 10:39 
De Truc Met De Fietsband is misschien niet de meest geraffineerde, maar het werkt echt. Voor valse lucht hoef je dan niet meer bang te zijn.

Ik heb ook wel eens iemand gezien die inlaatrubbers met krimpkous had gedicht, maar waar die zo'n groot formaat krimpkous vandaan had gehaald heb ik nooit kunnen achterhalen.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Carburatuurinlaatspruitstukrubber

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven