Hoi Benno,
De carbs eens een keer goed (ultrasoon) laten reinigen en synchroniseren. Dan ook gelijk het luchtafsluitmembraan vervangen. Dan moet je m.i. al en heel eind komen.
De suggestie van Ray geldt voor elke CX; ze kunnen gewoon slecht tegen extra overgangsweerstand, ja die CDI ontsteking he!. De bougiedoppen zijn wat dat betreft vaak boosdoener, Het zal toch niet zo zijn dat jouw startmotor (door een hoge interne weerstand, vuil dus) alle elektriciteit bestemt voor de onsteking wegtrekt? Je zou de startmotor eens kunnen vervangen om dat uit te proberen. Ook houdt de CX van een goede en goed geladen accu en frisse bougies. Wat bedoel je met 'ontstekingsmodule' die vervangen is?
Heeft jouw CX nog wel voldoende compressie en is die in beide cylinders wel ongeveer gelijk? Uiteraard moeten de kleppen goed gesteld zijn. Ook het luchtfilter moet schoon zijn (anders vervangen).
Je zou ook eens de tank kunnen schoonspoelen en de benzinekraanzeef reinigen.
Ik heb met een van mijn CX'en nog nooit echte startproblemen gehad. Wel dat na lange stilstand met enige moeite er leven in gewekt kon worden, maar toch ze starten allemaal toch best heel vlot.
Misschien ligt dat wel aan de schone Limburgse lucht.
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.