Hoi,
Een tussenfilter werkt wel, maar als er roestvorming in je tank zit, dan los je het ene probleem wel op, maar heb je binnen afzienbare tijd een ander probleem, namelijk de tank is doorgeroest.
Het lijkt mij het beste om de tank met tankcoating te behandelen, en als je voor safe wilt gaan, kan je altijd nog een tussenfilter plaatsen.
In eerste instantie zou ik de tank met coating behandelen, als je dit goed doet, heb je in ieder geval een tank waar van binnen uit geen roest meer kan ontstaan.
En ik zou je het advies geven om benzine te tanken bij de Shell.
Niet omdat ik bij Shell in dienst ben, maar ik kom wel veel bij de benzine producerende bedrijven, en ik kan je uit ervaring meedelen, dat sommige bedrijven het niet zo belangrijk vinden, om schone benzine te leveren.
Als er bij de Shell een onderhoudsstop is geweest, dan wordt de fabriek met speciaal startgaas opnieuw opgestart, en bij andere bedrijven is dit absoluut niet het geval.
Ik werk bij 1 van de grote firma`s in Nederland, die deze onderhoudsstops uitvoert, en wat je soms tegenkomt wil je eigenlijk niet weten.
Groetjes,
Ron |