Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

carbs aftappen

Schrijver JosvanR
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 aug. 2004 22:24 
Zoals zovelen, heb ook ik startproblemen als mijn cx een tijdje heeft stilgestaan. Ik heb bij mijn andere cx dan de carbs afgetapt door het schroefje los te draaien, de benzine op te vangen totdat de vlotterkamer "droog" staat en dan te starten. het probleem is echter dat bij mijn nieuw aangeschafte cx de benzine gewoon door blijft stromen totdat ik het schroefje weer aandraai. wie kent dit probleem?

Schrijver Ray
Gast 
#2 | Geplaatst: 18 aug. 2004 22:28 
Hoi Jos,

Heb je dan de benzinekraan aan de tank dichtstaan? Want dat moet wel hoor..En hoelang is lang stilstaan voor jouw gevoel?
Benzine verslechterd wel van kwaliteit, maar niet in een of twee weken ofzo...
Vergummen van benzine, duurt wel een half jaar tot een jaar...
Groeten
Ray

Schrijver terry

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 aug. 2004 23:30 
Elke keer als ik op reserve rijdt (en dat heb je met een custom wel vaker) komt het voor dat de carbs overlopen. Blijkbaar heb ik zoveel troep verzameld in de tank dat dit blijkbaar bij het overschakelen naar reserve erdoor komt. Demonteren van de vlotterkamer en reinigen van het vlotterpennetje en terug klaar. Moet maar een heel klein vuiltje zijn dat blijft hangen dat aan de pen blijft kleven en de kamers blijven zich vullen met bensine.

Schrijver fiering
Gast 
#4 | Geplaatst: 19 aug. 2004 00:29 
Hoi,

Zou het dan niet verstandig zijn om de tank een keer goed te spoelen, en daarna te behandelen met tankcoating.
Dit maakt een nieuwe laag in je tank, zodat eventuele roestvorming geen kans meer heeft, om in de benzine terecht te komen.
Ik heb deze coating ook in mijn tank zitten, en ik moet zeggen dat het perfect werkt, ik heb sindsdien geen troep meer in mijn benzinefilter.

Groetjes,

Ron

Schrijver terry

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 aug. 2004 08:28 
Bedankt Ron,
na SJK : eerste werk.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 aug. 2004 09:03 
koop een tussen filter en plaats deze tussen de kraan en de carb, en je bent van deze soris af wel elk jaar vernieuwen of contra uit blaasen.
groeten ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 19 aug. 2004 09:03 
koop een tussen filter en plaats deze tussen de kraan en de carb, en je bent van deze soris af wel elk jaar vernieuwen of contra uit blaasen.
groeten ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver fiering
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 aug. 2004 15:31 
Hoi,

Een tussenfilter werkt wel, maar als er roestvorming in je tank zit, dan los je het ene probleem wel op, maar heb je binnen afzienbare tijd een ander probleem, namelijk de tank is doorgeroest.
Het lijkt mij het beste om de tank met tankcoating te behandelen, en als je voor safe wilt gaan, kan je altijd nog een tussenfilter plaatsen.
In eerste instantie zou ik de tank met coating behandelen, als je dit goed doet, heb je in ieder geval een tank waar van binnen uit geen roest meer kan ontstaan.
En ik zou je het advies geven om benzine te tanken bij de Shell.
Niet omdat ik bij Shell in dienst ben, maar ik kom wel veel bij de benzine producerende bedrijven, en ik kan je uit ervaring meedelen, dat sommige bedrijven het niet zo belangrijk vinden, om schone benzine te leveren.
Als er bij de Shell een onderhoudsstop is geweest, dan wordt de fabriek met speciaal startgaas opnieuw opgestart, en bij andere bedrijven is dit absoluut niet het geval.
Ik werk bij 1 van de grote firma`s in Nederland, die deze onderhoudsstops uitvoert, en wat je soms tegenkomt wil je eigenlijk niet weten.

Groetjes,

Ron

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 carbs aftappen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven