Je kan snel genoeg zien, of er met je nokvolgers, en nokkenas iets niet goed is.
Er zit namelijk plasticoat op, en middels een vergelijkingsstrip kan je constateren of je nokkenassen aan vervanging toe zijn.
Je had het erover, dat je je kleppen niet goed gesteld kreeg middels de merktekens van het motorblok.
Dan zou je toch haast denken aan ruimte op je nokvolgers.
Een CX heeft ook stoterstangen, die zouden misschien ook het kloppende geluid kunnen veroorzaken.
Als hier ruimte opzit, krijg je een soort kloppend geluid, kan in principe niet zo`n kwaad.
Je zou dit kunnen opmeten met een voelermaat, maar je kan er niet echt gemakkelijk bij.
Volgens Honda richtlijnen kan je dan zien of je binnen de tolerantie zit.
Anders als je buiten de tolerantie zit, moet je aan vervanging gaan denken van je stoterstangen.
Maar voor dat je dit doet, zou ik eens met een schroevedraaier op het blok luisteren, of je zo het geluid precies kan lokaliseren.
Meestal als je op diverse plekken luister, kan je meestal wel de plek vinden, waar het geluid het hardst is.
Heb je tenminste ongeveer een idee waar het geluid het hardst is, en kan je dan in dat gebied op zoek gaan, naar het eventuele euvel.
Groetjes,
Ron |