Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Hakkerige cardan

Schrijver polleke
Gast 
#1 | Geplaatst: 2 sept. 2004 15:56 
Ben ik weer. Mijn cardan lijkt een beetje 'hakkerig' te zijn. Althans, je 'voelt' hem af en toe bij het optrekken. Duidt dit op een tekort aan vet of is het slijtage? Of moet ik iets aandraaien. Optisch ziet het er allemaal OK uit. Geen lekkage of zo. Please advise!

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#2 | Geplaatst: 2 sept. 2004 16:31 
Wat bedoel je met 'hakkerig' en wat 'voel' je precies bij het optrekken? Want misschien loopt de motor wel 'hakkerig'?

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 2 sept. 2004 21:02 
optijd terug schakelen dan heb je dat niet ,toeren te laag

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 2 sept. 2004 22:36 
Wanneer je in de 2e versnelling eens het gas rustig dicht en daarna weer open doet, het je dan het gevoel of er ergens speling op zit. Dan voel je schokken.
Geert

Schrijver polleke
Gast 
#5 | Geplaatst: 12 sept. 2004 13:08 
Sorry mensen, ben even verhinderd geweest om weer op de site te kijken.
Dank voor de reacties tot nu toe.
Met'hakkerig' bedoel ik dat je a.h.w. de tandwielen c.q. overbrenging van cardan de in elkaar voelt grijpen. Dan lijk het inderdaad over er sprake is van speling.

Maar het zou kunnen dat het komt omdat ik dus met te lage toeren rijd. Ik vind het wel lekker om in z'n 3 zo'n beetje het hele dorp door te rijden. Dat van de tweede versnelling zal ik een proberen.

Dank.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Hakkerige cardan

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven