Hoi,
Lijkt mij logisch, als je hoofdremcilinder niet goed is, blijf je alleen maar druk opbouwen, vandaar dat de remschijven heet worden.
In de hoofdremcilinder zit een klep, als je die loslaat, dan stroomt de remvloeistof terug naar je reservoir, zodat je weer ruimte krijgt op de remblokken.
Als je dan weer gaat remmen, dan bouw je weer druk op, met het gevolg, dat de remblokken tegen de schijf aangedrukt worden, met als gevolg dat je gaat remmen.
Als er dus een defect in de hoofdremcilinder zit, dan kan de opgebouwde druk niet weg, met het gevolg, dat de remblokken blijven aanlopen.
Er zijn revisiesetjes verkrijgbaar, waarmee je het probleem kan oplossen.
Het is trouwens normaal, dat je je remcilinder niet terug kunt duwen met de hand, simpel omdat er een aantal bar op komt te staan, die je met de hand niet kan opwekken.Het functioneerd als een soort terugslagklep.
Probeer het maar eens voorzichtig met een tang, dan lukt het meestal wel, doe dit alleen een klein stukje, want je duwt heel snel de remcilinder scheef in het huis, met alle gevolgen van dien.
Als je de remcilinder handmatig wil terugduwen, kan je dit beter met het ontluchtingsnippel open doen.
Zo gauw je hem teruggeduwt hebt, gelijk ontluchtingsnippel sluiten, anders krijg je valse lucht in je remsysteem
Groetjes,
Ron |