Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

valbeugels monteren: waarop letten?

Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 sept. 2004 14:19 
Hoi

An, de voorzitter van de Engelse CX-club is toch wel een schat: ze zond me een set valbeugels voor mijn cx650E! Hoera!

Mag ik gewoon de 3 framebouten losdraaien, beugel ertegen zetten en de bouten er weer doortrekken? Of moet ik wel ergens op letten?

Dank voor jullie reactie!
Dirk, Antwerpen

Schrijver terry

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 sept. 2004 14:25 
Dirk,
ik moest je de groeten van Ann.
's Woensdagsavond op de UK site tijdens de chat had ze dit al vernoemd van je beugels.
Waarschijnlijk zul je andere lengtes van bouten moeten hebben omdat de beugels erbij komen voor montage.
Blok even ondersteunen kan natuurlijk geen kwaad tijdens demontage van de orginele bouten.
Terry

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 sept. 2004 01:01 
Ik heb van mijn monteur (mecanicien) nooit gehoord, dfat hij andere bouten heeft gebruikt bij de montage van mijn valbeugels.
Gr. Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver cx5001981
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 dec. 2004 10:17 
hoeft ook niet eerst een kant dan pas de anderekant oeps klaar is terry veel plezier er mee groeten harry

Schrijver terry

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 dec. 2004 12:31 
Echter bij mijn tweede CX500C heb ik voor het monetren van de valbeugels hierop twwe andere bouten (langere) bovenaan het blok (links en rechts) moeten gebruiken omdat rekening houdend met de dikte van het bevestigingsplaatje van de valbeugel ik de moer niet voldoende kon aanspannen; ofwel waren het de orginele bouten niet meer.

Schrijver rupert
Gast 
#6 | Geplaatst: 4 dec. 2004 16:01 
Ik heb een volledige set valbeugels gekocht en daar zaten ook twee langere draadstangen bij om in de plaats van de originele te zetten.

Schrijver post94er
Gast 
#7 | Geplaatst: 4 dec. 2004 21:16 
Ik heb valbeugels van mijn 500C naar mijn 650C overgebracht.
Natuurlijk draai je niet alle vijzen tegelijk er van af. Je doet dat vijs per vijs en kant per kant.
Voor de bovenste vijs zal je wel de radiator een beetje opzij moeten duwen (of trekken). Het is maar een heel klein beetje(bijna niet merkbaar voor het oog), maar je voorkomt dat je hem bekrast.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 valbeugels monteren: waarop letten?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven