Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Schoonmaken en reviseren remklauwen

Schrijver frans
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 sept. 2004 13:41 
Ik ga binnenkort mijn remklauwen schoonmaken en revisieren. Heeft iemand tips voor mij? Bijvoorbeeld: waar kan ik 't beste de remklauw plus onderdelen mee schoonmaken? Waar moet ik allemaal op letten?

Schrijver fomoco38
Gast 
#2 | Geplaatst: 26 sept. 2004 16:33 
gebruik absoluut geen white wpirrit of derivaten daarvan want da vreet je remklauwdichtingen op. Gebruik simpelweg remmenreiniger in spuitbussen, te koop bij de autvakhandel. komt in bussen van halve liter of kleiner en heeft er ook nog een deftige spuitstraal opstaan ook. Daarna droogblazen met perslucht en het boeltje monteren met speciaal "vet" of gewone remolie. Vet is eveneens te vinden bij de autovakhandel. Groetjes

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 26 sept. 2004 23:00 
Je kunt de zaak ook schoonmaken met spiritus. Vergeet niet om ook de hoofdremcilinder te reinigen deze kan ook voor problemen zorgen.

Schrijver mkersten
Gast 
#4 | Geplaatst: 27 sept. 2004 09:13 | Aangepast door: mkersten 
Gebruik het voorgeschreven kopervet, haal een potje.
De uitzettingscoefficent is van belang, i.v.m. snelle temperatuurswisselingen, maar vooral het kookpunt. De temperatuur in een remklauw kan enorm oplopen. Juist als het nodig is, bij een noodstop, gaan andere vetten en olien koken, waardoor er een dampbel ontstaat en je remdruk ineens weg is, vastbakken, waardoor je hoofdremcilinder niet meer werkt of, zoals remolie, zich op het materiaal invreten waardoor er onzichtbare maar op den duur dodelijke schade aan je remklauw ontstaat. Remolie is wel het foutste dat je kunt gebuiken: Achter je hoofdremcilinder is het namelijk wel vloeistofdicht maar niet dampdicht. Remolie neemt zeer snel waterdamp op en bindt dat als water, water kookt bij 100 graden al en heeft roest tot gevolg. beide wil je juist niet.

Marcel Kersten

Schrijver udent

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 sept. 2004 21:02 
WAAROM ga jeje remklauwen reviseren???
Dat doe alleen als er een lekage is, of alsn je erdoor knijpt,is dat ook??
andes alleen spoelen, zodat er nieuwe remolie in zit (DOT4)

Groeten Theo
theo cx ds

Schrijver frans
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 28 sept. 2004 09:29 
Hoi Theo,

Reviseren is inderdaad een groot woord, ik wil ze een keer goed reinigen, meteen bij het vervangen van de blokken.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Schoonmaken en reviseren remklauwen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven