Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Lekkage

Schrijver Kouds004
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 sept. 2004 17:52 
Hallo , ik ben bezig een cx 500 te kopen , echter bij het bekijken bleek dat op het blok , rechts aan de voorkant een pakking lekt , dit is dicht gesmmeert met 2 componenten . Kan dit kwaad ?? Is het een dure ingreep om de pakking te vervangen ?? of moet ik afzien van de koop ??
Alvast bedankt voor de reactie

Schrijver Rob Draaisma
Gast 
#2 | Geplaatst: 27 sept. 2004 18:58 
Welke pakking???

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 sept. 2004 19:27 
Als ik het verhaal goed begrijp is de afdichting van het koppelingshuis gaan lekken. Heeft de vorige eigenaar het aan de buitenkant dichtgesmeerd, dan is dat een suffe manier van doen. En als het inderdaad met 2 componenten is gedaan dan is het niet makkelijk los te halen. Een nieuwe pakking zal je de kop niet kosten (pakweg €10) maar het losbikken ...
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver fiering
Gast 
#4 | Geplaatst: 27 sept. 2004 19:37 | Aangepast door: fiering 
Ik begrijp het probleem niet helemaal.
Okee je hebt een lekkage door een lekke pakking, maar dit ga je toch niet repareren met 2 componenten pasta.
Wat kost nu een nieuwe pakking helemaal, en wat kost het nu helemaal aan tijd om een nieuwe pakking te monteren.
Ik zou er nog eens over nadenken, als ik jou was kocht ik de motor niet.
Wie weet wat je later nog meer tegenkomt.
Trouwens er zijn tenslotte genoeg goede CX-en in omloop, dus ik zou gewoon een andere zoeken, die dit soort rare dingen heeft.
Maar ja, dit is mijn mening, die je uiteraard niet hoeft te delen.

Groetjes en succes,

Ron

Schrijver fiering
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 sept. 2004 21:53 
Kijk anders even naar deze koppeling, hier wordt een uiterst mooie CX aangeboden.
De prijs is misschien een beetje hoog, maar daar valt misschien wel over te praten, met de aanbieder.
http://motor.2dehands.nl/markt/motor/honda/6628118.html?foto=ja&mo de=tk

Groetjes en succes,

Ron

Schrijver gilbert
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 sept. 2004 22:32 
Het is inderdaad een groot risico want wie zo met zijn cx om gaat zou ik niet durven te vertrouwen. Dus inderdaad, wat ga je nog meer tegen komen nadat je hem gekocht hebt.

Ik weet er nog 2 mooie te staan in Eindhoven bij een motor zaak. Deze kosten 950 euri per stuk.
Mail maar als je daar iets in ziet.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 sept. 2004 23:21 
Als er iets op gesmeerd is dan vindt ik dat erg verdacht. Het kan best zijn dat de pakking al eens is vervangen en het deksel te strak is vastgedraaid waardoor er haarscheurtjes zijn ontstaan in het carter waar de olie door komt. Toch voorzichtig zijn met kopen want het kan je een hoop werken kosten om dat te repareren.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Lekkage

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven