Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Even kort inhouden bij wegsprinten.

Schrijver Pluis
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 nov. 2004 11:18 
Luitjes, m'n CX loopt prima. Echt. Snelweg, heerlijk, inhalen, heerlijk, toeren & rondjes, heerlijk.

Alleen bij het volgende scenario hapert hij een beetje. Dat is: als ik ergens vlot kom aanrijden terug moet naar z'n één en dan weer volgas wegtrek (bijv. stoplicht dat net weer op groen springt), dan hapert hij bij zo'n 7000 toeren heel effies.

Nou denk ik dat het 'gewoon' een leegraken van de carburateur is: ik heb immers geen accelleratiepompen op de carbs en zo bij volgas in z'n één verbruikt hij natuurlijk monsterlijk veel benzine.

Kan dat?

Schrijver cx 5001981
Gast 
#2 | Geplaatst: 15 nov. 2004 12:02 
benziene stand oke in de vlotter kamers?

Schrijver Pluis
Gast 
#3 | Geplaatst: 15 nov. 2004 12:06 
Weet ik niet, moet ik nakijken. Hoe controleer ik dat?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 nov. 2004 11:15 
het o-ringetje van de stationeresproeier is stuk of zit er niet meer in,controlleer ook de veer van de naald zuiger dat is dat ronde deksels op de carb maak deze ook schoon en een druppeltje olie aan de zuiger kan geen kwaad

groeten ouwe-jan
p/s vergeet deze veer niet te monteren
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Pluis
Gast 
#5 | Geplaatst: 18 nov. 2004 18:32 
Hey Ouwe Jan,

Ik heb de carbs gereviseerd, ik weet 100% zeker dat alle ringetjes er inzitten. De veren van de vacuumschuiven zijn schoon en ze zijn licht geolied met naaimachineolie (had ik nog liggen :-))

Ik heb nog een andere tip gekregen: ik ga m'n benzinekraan eens uitelkaar halen en schoonmaken. Die loopt erg stroef, misschien is hij vuil of zit het filter verstopt.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 nov. 2004 20:36 
benzine kraan oke denk dan even om een nieuw slangetje met een buiten filter te plaatsen kan je altijd zien of er geen vuil in de tank zit en je genoeg benzine krijgt
wil je het goed controlleren maak de slang van af kraan naar carberateur een halve meter lang leg hem rond de linker bogie en je kan dan zien hoe je benzine verloop is,hiermee kan je ook controlleren of je reserve stand goed werkt en niet verstop is
groeten uit wieringerwerf
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Pluis
Gast 
#7 | Geplaatst: 5 dec. 2004 13:08 
Ik ben er uit!
Het waren gewoon de bougies. Die warenna 10.000 km gewoon aan bijstellen toe. Één van de twee stond zelfs op 0,85 mm. Veuls te veul!

Zoals Ouwe Jan eerder al zei: de bougies zijn de zenuwen van je motor. En mijn motor had gewoon even de zenuwen. :-)

Ik heb trouwens mooie nieuwe platina-bougies en nieuwe bougiekappen besteld, en een mooie nieuwe 2-in-1 uitlaat. Dat wordt feest!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Even kort inhouden bij wegsprinten.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven