Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Piepende achterveer

Schrijver mkersten
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 nov. 2004 09:52 
Ik heb een GL-650 waarvan de achterveer verschrikkelijk piept. Het geluid komt net onder m'n kont vandaan. Als ik ga zitten piept hij al. Verschrikkelijk irritant. Ik neem aan dat het het rubber om de demper is, maar ik weet niet hoe ik daar makkelijk bijkom en wat ik erop moet smeren. Iemand een idee?

Marcel Kersten

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 25 nov. 2004 16:11 
Hallo Marcel, deze tip is de enige die ik ben tegengekomen op het prikbord.
Misschien zijn er anderen die je er meer over kunnen vertellen?
Groet, Marcel van der Stap
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 nov. 2004 17:19 
er is ook een mogenlijkheid dat de achterveer zelf kreunt of piept oplossing is vernieuwen of lucht er uit ventieltje er uit draaien en wat siliconen olie er in laten lopen gaat moeilijk maar met hulp van ander niet.
laat de genen achter op zitten doe olie in het slangetje en laat dan de persoon van de motor er af gaan,let op eerst weer ventiel er indraaien en dan diversen keren op en af gaan blijft hij piepen of kreunen nog een maal herhalen en dan kan je hem vernieuwen de cylinder je kan hem niet reparerendaar hij gevelst is
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver mkersten
Gast 
#4 | Geplaatst: 30 nov. 2004 15:06 
Jan, bedankt, ik heb gewoon het ventielje eruit gedraaid en er wat olie in laten lopen en daarna weer opgepompt. Hij piept nog iets maar steeds minder.

Marcel

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 dec. 2004 20:05 
toen je het ventiel er uit draaide kwam er nog lucht uit zo ja dan is de zuiger nog goed ,controlleer fexible hoes of deze nog heel is daar anders de zuiger stang gaat roesten
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Piepende achterveer

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven