Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Koude start...alleen met startkabels.

Schrijver polleke
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 dec. 2004 13:21 
De afgelopen tijd vervelende toestanden om mijn CX500 deluxe (81) aan de praat te krijgen bij koude omstandigheden.
Feiten:
- motor heeft nieuwe accu (vermogen cfm. fabrieksopgave).
- motorolie cfm. fabrieksopgave (dus niet te dik)
- motor heeft nieuwe stator/dynamo
- motor laadt goed bij
- als hij >2 dagen stil heeft gestaan bij <5 gr., alleen starten met startkabels (auto accu) en dan loopt hij ook meteen (soms eerst op 1 cylinder, na een minuut op 2).

Een acculader 's avonds erop heeft geen zin. Lijkt gewoon of de motoraccu te weinig piekvermogen geeft, ondanks het feit dat hij nieuw is.
Wie helpt mij de winter verder door te komen? De GOUDEN tip is....?

Senks a lot of,
Martin (wiens eigen accuutje koud en leeg is nadat hij het apparaat eindelijk aan de praat heeft gekregen)

Schrijver Orm
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 dec. 2004 16:09 
Bij mij heeft het goed laten afstellen van de carburateurs wonderen gedaan. Ook bij een weekend <-5 geen startproblemen meer.

Orm.

Schrijver Gilbert Hockers
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 dec. 2004 20:36 
Bij mij lag het aan de choke.Boven de carbs zit een as met allerlei dingen om de choke te laten werken.Dia willen wel eens blijven hangen. Ik voel nu altijd met mijn vinger ( kan je net bij aan de linker kant ) en dan start hij meteen.
Je kan ook de hele handel demonteren en schoon maken maar daar had ik geen zin in.Dus 1 klein palletje dat door een veertje mee moet gaan als je aan de choke trekt en die blijft dan hangen.
Succes ermee.

Schrijver Daniel
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 dec. 2004 20:55 
Je zou eens moeten meten hoeveel volt de accu 's ochtends heeft. Lijkt wel af de accu de startmotor niet snel genoeg kan laten ronddraaien. Lijkt mij dat de accu niet goed is.

Is die wel goed dan inderdaad kijken naar caburateur en choke kabel.

Succes

Schrijver Pluis
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 dec. 2004 13:01 
Maf is dat, ik hoor zo vaak van startproblemen... De mijne start ALTIJD in één keer, ik heb misschien een kwartseconde de starter in.

Behalve dan die ene keer dat ik met m'n handschoen de killswitch had aangestoten. En toen stond ik nog heel stoer vooraan bij een kruispunt op de Amstelveenseweg in Buitenveldert. Als iemand daar wat op de grond ziet liggen: dat is waarschijnlijk m'n trots. Pas op dat je er niet over uitglijdt.

Schrijver mkersten
Gast 
#6 | Geplaatst: 4 jan. 2005 09:55 | Aangepast door: mkersten 
Polleke, Ik krijg drie ideen bij je verhaal.
Maak de startmotor een schoon, 10 minuten werk, kan er op de middenbok zo af zonder olielekkage. Draadenden losdraaien en collector en koolborstel even schoonmaken met zachte droge doek. (wel even kijken of er geen beschadigingen zijn.
Andere optie, gooi 10 cc benzine in je cylinders voor je start. Als ie dan onmiddelijk start moet je een schoonmaakmiddel in je benzine gooien voor je carbs, bij ieder automaterialenzaak verkrijgbaar.
derde optie, vervang je olie eens door een dunnere (dunner is lager getal voor de W dus b.v. niet 20W40 maar 15W40) bij 10 graden minder wordt je olie substantieel dikker, als je startmotor al moeite heeft krijgt ie 'm dan in koude toestand niet snel genoeg meer rond om voldoende brandstof aan te zuigen, dat is immers afhankelijk van een aangezogen vacuum.

Doe je alle drie voor dat de winter invalt, dan heb je stomweg nooit problemen. Dit is overigens toepasbaar op ieder type benzinemotor en niet alleen een CX-probleem.

Iedereen die altijd maar denkt dat ervan alles stuk is, eerst de simpele voordehandliggende zaken proberen.
Succes.
Marcel Kersten

Schrijver cx500 1981
Gast 
#7 | Geplaatst: 6 jan. 2005 19:47 
schaam je maar niet hoor mijn schaamte licht vorr een terasje in gorkum na een clubrit kopje koffie gedronken op een terasje na dat ik had zitten stoeven dat hij cx dus altijd dierect start kreeg ik hem bij het weggaan niet meer aan de gang oorzaak dodemans knop zo zie je maar gr old harry

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Koude start...alleen met startkabels.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven