Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

vocht in luchtfilter

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver post94er
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 jan. 2005 11:32 
Op wat wijst vocht in de luchtfilter?

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik een 30 km met geblokkeerde choke heb moeten rijden.
Is er een verband?

Groetjes
Raf

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 6 jan. 2005 14:32 
Heb je de slanggetjes al door geplaassen, de slangetjes hangen onder het blok, kan ook condensvocht zijn

Schrijver Silver
Gast 
#3 | Geplaatst: 6 jan. 2005 19:00 
Raf,

CX of GL? Op de GL zit nl. een opvangbakje dat regelmatig geleegd moet worden.

Groeten,
Silver

Schrijver cx500 1981
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 jan. 2005 19:09 
dat vocht is zogenaamde sludse, kondens dat via de ontluchting van het carter mee komt, de oorzaak zit het hem in het feid dat je de motor niet goed op temperatuur laat komen [zogenaamde stads ritten]kijk maar eens als je start hoeveel condens er uit je uitlaten stroomd, groetjes. old harry

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 jan. 2005 19:48 
Opvangbakje op de GL? Daar wist ik het bestaan niet van. Waar zit dat precies en hoe leeg je het?

Wouter (Leer toch elke dag weer iets bij)
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 jan. 2005 20:30 
Rechts onder het luchtfilter komen vier slangetjes naar beneden,er is er een bij met een zwarte dop er aan deze moet je er af halen en dan komt het water en slut er uit lopen houd er wel een blik onder voor dit vieze spul.
veel water in een lucht filter van een cx of gl duit op een lekke koppakking of waterpomp als het lek
gaatje onder de waterpomp verstopt is
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver cx500 1981
Gast 
#7 | Geplaatst: 6 jan. 2005 22:46 
bij een lekke kop pakking krijg je water bij de olie en zal de motor ook noiet zo fijn lopen en startendat er water in de luchtfilter komt door een lekke koppakking lijkt mij sterk gr old harry

Schrijver post94er
Gast 
#8 | Geplaatst: 6 jan. 2005 22:52 
[i][/i]
Zoals old harry aanhaalt, heb ik inderdaad reeds gemerkt dat hij veel "stoom" maakt als hij pas gestart is.
Hoe kan ik dit voorkomen?
enkel door goed op temperatuur te laten komen?
Raf

Schrijver cx500 1981
Gast 
#9 | Geplaatst: 7 jan. 2005 12:13 
dat kun je niet voorkomen bij de ze tempuratuur is dat de normaalste zaak van de wereld het zal hem goed doen om hem lekker warm te draaien dit kan nu oplopen van 15 tot 30 minuten rijden dus niet stationair warm laten worden watook nog eens slecht is voor je piston pennen dus trek het je niet te veel aan doe er goede olie in en rijden met die hap hoe warmer hoe beter als de kop pakking is door geslagen looptde temperatuur op tot het kook punt onmiddelijk af zetten en laten maken gr old harry

Schrijver post94er
Gast 
#10 | Geplaatst: 7 jan. 2005 17:53 
Silver,

Ook bij mijn CX 650 C is er een opvangbakje. Ik heb het topje eraf gehaald en er kwam een vieze vloeistof uit.
Thanks voor het vermelden ervan, anders was mijn nieuwe luchtfilter direct om zeep.
Raf

Schrijver Hans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 7 jan. 2005 18:05 
Witte rook uit een uitlaat bij een motor is geen teken van een nieuwe paus, maar wel het begin van een slechter wordende /doorgeslagen koppakking.
Gewoon even de compressie meten. Dan weet je vaak al wel genoeg.
Een koppakking is zelf heel goed te vervangen; circa 2 uurtjes werk. Je moet wel beschikken over een momentsleutel.

Sludge in het luchtfilter is heel gewoon bij een CX. Dor de overdruk (doordat de zuigers op en neer gaan)in het carter wordt gas en olienevel uit het blok gedrukt. De eerste CX'en hebben daarom van die slangetjes aan de cylinderkoppen zitten die weer zijn aanggesloten op het luchtfilter (de latere CX-en hebben die slang op de kijkdop in het carter zitten). De gassen worden dan weer via de inlaat samen met de benzine opnieuw aangezogen (moet ivm emissieeisen), de zwaardere deeltjes slaan neer. Zit het luchtfilter te vol dan lopen de slangetjes onder aan het luchtfilter vol en die moet je dan regelamtig aftappen (maar meestal zijn die dopjes weg en is de sludge tijdens het rijden al op straat terecht gekomen).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver vlijm
Gast 
#12 | Geplaatst: 7 jan. 2005 20:09 | Aangepast door: vlijm 
een beetje witte rook bij een koude motor is onvermijdelijk; bij verbranding komt altijd water(-damp) vrij die gedeeltelijk condenseert in de nog koude motor en (vooral) in de uitlaten (te zien als "witte rook"). Dat is ook de reden waarom je 's winters vooral niet af en toe de motor moet laten lopen zonder dat hij echt warm wordt. De motor, dynamo en uitlaten rotten dan van binnenuit door het achtergebleven vocht. Als de motor goed warm is verlaat al dat water als waterdamp de motor en uitlaten.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 7 jan. 2005 21:13 
ouwe harry waar denk je datde koelvloeistof naar toe gaat bij een lekke koppakking ,er zijn twee lekkages naar de zuiger toe of naar de koel vloeistof de eerste dan komt de vloeistof bij de olie als deze warm wordt komt dit bij de lucht filter of bij de carberateurs,het tweede geval raak je je vloeistof kwijt door het overloop slangetje van je voorraad tankjedoor dat de compressie drkuk lucht er in perst en het koelvloeistof weg drukt
groeten ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver cx500 1981
Gast 
#14 | Geplaatst: 7 jan. 2005 21:23 
ik laat de motor altijd lopen en kijk dan of er geen lucht belletjes op borelen mijn twede gang is dan een druk meter er op zetten en kijken of de meter zakt maar daar ging het hier niet over hij vroeg of het normaal is dat er condens vrij komt bij koude motor en ja dat is normaal en als de temperatuur normaal blijft en NIEToploopt is er geen reden tot paniek gr old harry

Schrijver post94er
Gast 
#15 | Geplaatst: 8 jan. 2005 16:06 
Ondertussen denk ik dat ik ervan kan uit gaan dat het normaal is dat er vocht in de luchtfilter komt.
Wat gebeurt er met dat vocht als het niet wordt afgetapt? (kan het trouwens kwaad dat ik zonder topje rij in het leeglaatdarmpje, dan ben ik zeker dat mijn bakje nooit vol geraakt)
Waarschijnlijk zal het uiteindelijk je luchtfilter verstoppen zodat je niet meer genoeg lucht krijgt voor een degelijke verbranding.
Maar kan dit vocht (met sludge) ook niet je carburator vervuilen?
Raf

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 vocht in luchtfilter

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven