Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

technische info gevraagd

Schrijver patjalder
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 jan. 2005 23:12 
hallo iedereen;ik zit met een vraagje over een motorfiets,ik ben volop bezig aan de restauratie van mijn cx,maar,dat vormt geen probleem sofar,nu heb ik nog een fiets bij gekocht voor het vrouwtje;namelijk een kawasaki 500 gpz,het ding heeft lang stil gestaan en het blok zit vast van stil te staan nu heeft twee omwentelingen gemaakt en zit terug vast, weet er nu iemand een site,waar ik info kan vinden over de techniek van deze fiets of heldere ideeen,alles is welkom groetjes simon

Schrijver old harry
Gast 
#2 | Geplaatst: 9 jan. 2005 23:32 
probeer het eens op bike net daarkun je met alle {vreemde merken } terecht jekent natuurlijk de voor gesschiedenis niet ik heb het ooit ge had dat de zuigers vast zaten heb dit met wapen olie op ge lost maar bij u lijkt mehet meer een andere oorzaak ik denk dat de kleppen op de zuigers komen ik zou er voor zijn om de kop te lichten en dan eens te kijken wat er aan de hand is als het geen vast loper is kun je er best nog veel aan redden heb zelf ook nog een kawa schopper dus ken ze wel een beetje veel sucses m.v.g old harry [maar weer eens een keer}

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 10 jan. 2005 08:32 
Of probeer iets te vinden via motor.pagina.nl een onderdeel van startpagina.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver patjalder
Gast 
#4 | Geplaatst: 10 jan. 2005 12:24 
enig idee waar ik de merktekenpunten vind van nokkenas en krukas?,van deze jongen;ik heb nog geen kawa opengehad,dus een beetje hulp heb ik wel nodig ,bedankt alvast, simon

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 10 jan. 2005 13:12 | Aangepast door: MAST 
Op marktplaats staat een werkplaatshandboek te koop.Klik hier. Kijk anders bij www.motozoom.nl, daar kom je in de
"motobase" ook wat afstelgegevens tegen van de Kawa GPZ500.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver patjalder
Gast 
#6 | Geplaatst: 10 jan. 2005 13:59 
hee jongens ,we zijn er op de wereld om mekaar te helpen niet waar,jullie gaan er wel voor hé,laat maar komen die hap;bedankt alvast, enne ride safely groetjes simon

Schrijver puk
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 jan. 2005 21:24 
draai de kaarsen er eens uit en giet er een beetje olie ( motorolie ) op de zuigers en laat dat een nachtje trekken , de volgende dag , zonder kaarsen eens laten ronddraaien, als het kan met de hand en niet op de startmotor , als alles mooi draait kun je hem op de startmotor laten draaien , een seconde of 20 , de kaarsen er terug in en dan mag je eens echt starten , hij zal hoogstwaarschijnlijk wel verzuipen , door de aanwezige olie , maar dan reinig je de kaarsen effe opnieuw , moest ie starten , verschiet dan niet van de rookpluim , maar dat verdwijnt weer hoor , zo heb ik zelf al een motor los gemaakt die 45 jaar stil stond en vast zat nu nog steeds rijd ,
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver patjalder
Gast 
#8 | Geplaatst: 10 jan. 2005 22:09 
jongens,jullie zijn een echte clubbende die mekaar met raad en daad probeert bij te staan,bedankt voor alle tips,ik heb de oorzaak gevonden,het was de ontsteking die volledig kapot is het magneetspoel zat gewoon overal tussen in stukken en brokken, dus ,een occasieontsteking ,en lopen maar
jongens bedankt he

Schrijver beussie
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 10 jan. 2005 22:19 
Patjalder probeer ook eens de site van de KJMV (www.kjmv.nl) hier kan je als vreemde ook vragen stellen over motoren die al iets ouder zijn en evt. specifieke storingen en of afstelgegevens

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 technische info gevraagd

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven