Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Nog een keer afnemen buddy

Schrijver avanduren
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 jan. 2005 21:08 
Onlangs heb ik een vraag gesteld hoe ik de buddy van mijn GL500 kan afnemen.Uit de reacties kan ik opmaken dat ik de indruk heb gewekt dat het om een Silverwing gaat maar in werkelijkheid heb ik een van de laatste customs met een GL500 blok. Op het frame is slechts één helmslot gemonteerd (rechts) en daar zit geen beweging in! De buddy bestaat ook uit één stuk. Is de buddy wel eenvoudig af te nemen of moet er geschroefd worden???

André

Schrijver old harry
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 jan. 2005 21:13 
ik denk dat het het zelfde is als bij mij acter de motor gaan staan bdan met bijde hande onder het zadel voelen naar 2 hef boompjes die naar je toe halen en met je armen het zadel omhoog drukken sucses

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 11 jan. 2005 21:20 
Er zou niet geschroefd moeten worden. Helmslot los maken en het ringetje dat aan de buddyseat zit los halen. Daarna inderdaad de beide hefboompjes naar je toe trekken terwijl je achter de motor staat.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 jan. 2005 21:50 
Nee heb een CX E dan gaat het met schroeven

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 jan. 2005 22:11 
Mijn custom van 1982 moet tot mijn grote ergernis, aan beide zijden losgeschroef worden en meestal kan je er met grote moeite pas bij. De volgende tip van Terry toegepast: zaag de gaten 2x door in de beugel van het zadel en je hoeft de bouten alleen maar LOS te maken, om het zadel af te nemen en aan te draaien om het weer vast te maken.
Groetjes van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 12 jan. 2005 08:34 
Ai, dat was ik even vergeten. Bij de A gaat het met hefboompjes, bij de Custom met twee schroeven aan beide zijden.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Nog een keer afnemen buddy

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven