Hallo Bessem,
Ook ik heb lang gezocht naar nieuwe bochten voor mijn CX 650 E.
Honda Nederland of één van de officiele dealers hebben ze niet meer op voorraad, en ze kunnen ook niet worden nabesteld. Had dit wel gekunt, dan waren de kosten 100,- Euro per bocht geweest (zonder de pakkingen).
Ook SANKEI, de originele producent, zegt ze niet te kunnen leveren. Mijn originele bochten waren trouwens alsvolgt gemerkt: SANKEI 2140 HMMGO E.
Ook MIVV in Italië had ze niet in het assortiment. Zoals bijna alle vervangingsuitlaatproducenten (leuk scrabbelwoord) maken ze alleen dempers. Deze heb ik wel gekocht, via hun Nederlandse importeur Motoria (www.motoria.nl) in Barneveld. BSM in Zelhem schijnt wel op bestelling te produceren, maar na eerdere (prijs)ervaringen, heb ik ze niet eens gebeld.
Een advertentie op Marktplaats heeft ook niets opgeleverd, zodat ik uiteindelijk mijn toevlucht tot Ebay heb genomen. Uiteindelijk heb ik een nieuw imitatiepaar van een Schotse schapenboer gekocht voor 120,- Euro inklusief portokosten. Ze passen perfect (was een gok) ondanks dat ze werden aangeboden voor de CX 500 C. Ze zijn in iedergeval goedkoper dan namaken in RVS bij een lokaal metaalbedrijf.
Ook nu staan er wel bochten te koop op Ebay, houdt echter wel rekening met forse porto kosten. Geef in het zoekvenster aan: CX -Civic -Ciroën . Misschien kan iemand een serie RVS bochten produceren, eventueel i.s.w. met de Silverwingclub, om de kosten te drukken?
Groeten, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !