Ron,
Mijn tip, net als Floris ook al stelt, afblijven. Zeker als je dat in eigen beheer (= dmv experimenten) zou willen doen.
Voor de CX komt daar nog eens bij dat de ontsteking niet veranderd kan worden; die is vast en de vervroeging is electronisch afgeregeld. Dus zou je al wat aan de sproeiers veranderen kun je dat op die manier niet verder bijregelen.
Je kunt ook helaas bij een CX geen chip-tuning toepassen.
Op een vermogensbank zou je wel eens andere carbs kunnen testen. D'ellorto's bijvoorbeeld. Die kon ik vroeger altijd zo mooi circuitafhankelijk (bochten - rechte stukken, veel vermogen onderin of juist lekker lang doortrekken etc.) afstellen. Ook met Mikuni's zou dat moeten lukken, die zijn minder weersafhankelijk.
Nu ik dit zo schrijf krijg ik best trek om een van mijn CX'en om te bouwen tot een racertje. Het oude bloed komt weer boven en begint te kruipen.
Misschien ....?
This posting has been generated with 100% recycled electrons.