Sander,
Het slechte starten na enige standtijd is een heel bekend probleem bij de CX. Het gekke is dat de ene CX er veel meer last van heeft dan de andere. Mijn woon-werk CX (20.000 km per jaar) heeft helemaal nergens last van (ook niet na een vakantie van 4 weken) en start altijd na 1 druk op de starterknop. Een aantal andere CX'en die ik heb hebben er veel meer last van (1 komt zelfs na 1 dag staan alleen nog met starpilot in beweging).
Ik weet niet waar dat aan ligt; ik vermoed dat het iets te maken heeft met de carburateur. Als niet alle boringen schoon zijn is dat niet goed voor het starten. Wat wel wil helpen is als je de CX wegzet, de benzine uit de vlotterkamers laten weglopen (schroeven onderin de vlotterbak en de benzine loopt dan via de slangetjes weg-wel opvangen hoor --> milieu!). Als je dan voor het starten 'verse' benzine in de carbs laat lopen zou het sterten beter moeten gaan.
Ook moet je er voor zorgen dat bij de CX met CDI ontsteking een heel goede accu wordt gebruikt. Heeft nl veel stroom nodig bij het produceren van een goede vonk.
Het periodiek door de benzine mengen van carb/kleppenreiniger kan ook geen kwaad.
Succes
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.