Nou daar gaat hij weer,draaij de vuldop van de Radiateur er af dus naar Links draaijen ,zodat je deze er af kan halen ,kijk in dat gat waar de dop van af komt en vul deze dan tot er niets meer bij kan,draaij do dop er weer op naar Rechts tot deze niet meer kan draaijen,ga dan lekker met de motor rijden ,de koelvloeistof zet uit wanneer deze wam wordt,door dat deze uitzet [dus vollume vergroting ,gaat de druk klep deze bevind zich aan de dop open en de teveel aan koeilvloeistof gaat naar het overloop tankje ,deze bevind zich achter de motor in het frame,als de motor naa gedaane arbeid afkoeld dan onstaat er een onderdruk in het koel circuit en zuigt er dan weer wat koelvloeistof naar de radiateut, als weer gaat rijden dan gebeurd weer het zelfde spel ,halen en brengen van de koelvloeistof,
Dus zorg altijd dat er genoeg koelvloeistof in het tankje zit dat de slangen niet lek zijn vanaf radiateur naar tankje,en controlleer de radiateur dop een maal per jaar of deze nog werkt!
ouwe-jan |