Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Geen vonk

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver voeter
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 april 2005 19:50 | Aangepast door: voeter 
Mijn laatste aanwinst doet het niet. (zie ook "CX500 voor de liefhebber die hem beter maakt") Deze "A" geeft geen vonk. Van een andere goed lopende "A" heb ik de volgende onderdelen verwisseld:
Accu, CDI unit, bobines met bougie kabels. Verder heb ik de Kill Switch uitgeschakeld. Startmotor gaat goed rond, verlichting is ook in orde. De weerstanden bij de tussen de diverse draden komen overeen met de geschriften. Maar toch nog steeds geen vonk!
Heeft iemand nog ideeen?

Ron

ps de "donor" fiets loopt met de gewisselde onderdelen wel.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 april 2005 21:23 
Contactslot
Kabelbreuk
Massacontact
Pulsgevers
Stator

Krijgen de bobines wel stroom?
Krijdt de CDI stroom en liggen de weerstanden op de blokstekkers onder de buddy binnen de toleranties?

Leuke speurtocht.
Succes
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver voeter
Gast 
#3 | Geplaatst: 17 april 2005 21:49 
Hans bedankt voor je reactie.

Contactslot: kan ik nog wisslen.
Kabelbreuk: Welke kabels zouden gebroken kunnen zijn als bijan alles het doet?
Massacontact: Ook hier zijn vele contacten mogelijk, wat zou het meest waarschijlijk zijn?
Pulsgevers/Stator: Wil ik nog even niet aandenken
Bobines (roze en gele draad) krijgen GEEN stroom.
CDI stroom: Hoe meet ik dit?
Weerstanden: Liggen binnen de toleranties.

Ik zal eea nalopen, je hoort ongetwijfeld nog van me.

Groeten Ron

Schrijver old_harry
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 april 2005 22:36 
dit is een stator ge val

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 april 2005 23:20 
Als die bobine draden geen stroom krijgen bij 'contact aan' dan lijkt mij het contactslot een verdachte.
De CDI test je volgens het artikel van rupert onder Techniek; hulpmiddelen en tips.

Is het het contactslot niet dan denk ik dat old_harry gelijk heeft.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver ffroidbise
Gast 
#6 | Geplaatst: 17 april 2005 23:58 
tklinkt misschien dom, maar zouden de bougies nie kapot kunnen zijn.

Schrijver voeter
Gast 
#7 | Geplaatst: 18 april 2005 20:38 | Aangepast door: voeter 
Heren bedankt voor de reacties.

Harry, je maakt me niet blij,
Hans, contactslot nog niet vervangen
ffroidbise, ook de bougies met een rijdende "A" gewisseld.

Jullie horen nog van me

Ron (die toch wel een uitdaging vind om de stator te vervangen)

ps ik heb circa 0.3 liter olie en circa 0.2 liter koelvloeistof weg laten lopen (wel opgevangen hoor) omdat er te veel in zat. Zou een te veel aan olie schade aan de stator aan kunnen brengen?

Inmiddels het contact slot losgekoppeld en zelf de juiste draden gekoppeld. Maar nog steeds geen vonk.
Binnenkort alles nog eens grondig nakijken en doormeten.

Ron

Schrijver voeter
Gast 
#8 | Geplaatst: 1 mei 2005 10:08 
Nieuwe bevinding
Het blok heb uit het frame gehaald omdat ik dacht een oneindige weerstand te meten over de voorontstekingssoelen. (Maar achteraf bleek de keuze stand van de meter niet helemaal goed te staan) (lichtblauw/wit - massa en oranje/wit -massa). Na het plaatje verwijderd te hebben zat er tot halverwege de spoelen een vieze lichtbruine drap in. De spoel gedemonteerd met een doekje schoen gemaakt en de spoelen doorgemeten. Nu met een keurige waarde van 115 Ohm. Nou kan is alles wel opnieuw monteren, maar waar komt die drap vandaan? Is dit olie dat via de opening boven de spoel bij de voorontstekking kan komen? Graag weer jullie reactie.

Ron

Schrijver Floris
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 mei 2005 10:32 | Aangepast door: Floris 
Die drab wordt ook wel 'mayonaise' genoemd. Het is een mengsel van neergeslagen oliedampen en condens. Olie plus water dus. Het zou kunnen zijn dat de vorige eigenaar veel korte stukjes heeft gereden, waardoor de in het carter aanwezige condens nooit helemaal heeft kunnen verdampen.

Hoe het is gekomen is niet zo interessant, aangezien die mayonaise niet schadelijk is. Hooguit hinderlijk, zoals je hebt ondervonden. Zet het zaakje maar weer in elkaar en hopelijk start-ie dan weer. Laat je ons even weten hoe het afloopt?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver voeter
Gast 
#10 | Geplaatst: 1 mei 2005 12:05 
Helaas
Nog steeds geen vonk. Ik moet dus weer verder zoeken.

Ron

Schrijver Hans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 1 mei 2005 17:16 
Defecte kill-schakelaar?
Haal de zwart/witte draad bij de CDI een los en kijk of je dan wel vonk hebt.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver voeter
Gast 
#12 | Geplaatst: 1 mei 2005 18:11 
Hans,

Kill switch is al uitgeschakeld. Mijn grote vragen zijn nu: Als alle weerstanden van de blokstekkers binnen de toleranties liggen, kan dan toch de stator kapot zijn? Kan de stator nog op een andere manier doorgemeten worden, waarbij echt geconstateerd kan worden dat hij defect is? Dit lijkt mij handig voordat ik met de demontage begin!

Schrijver old_harry
Gast 
#13 | Geplaatst: 1 mei 2005 21:08 
ik weet goed datik je niet blij maak maar het is echt de stator succes o_h

Schrijver Hans

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 2 mei 2005 00:23 
Inderdaad Harry, de stator !
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver voeter
Gast 
#15 | Geplaatst: 2 mei 2005 07:35 
De enig overgebleven mogelijkheid vrees ik.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Geen vonk

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven