Treft het nu juist dat ik dit item lees.
Ikzelf heb net hetzelfde probleem gehad, en heb (daar ik toch tijd genoeg had) de carburator dit lekte gedemonteerd en het vlotterbakje open gehad.
Blijkt dat de vlotterpunt aan de vlotternaald van een soort rubber gemaakt is, waar natuurlijk wat vuil kan aanhangen.
Deze heb ik voorzichtig gereinigd met benzine en een penseeltje met zacht haar.
Alles weer gemonteerd, maar probleem bleef.
Terug gedemonteerd, maar niets te zien, tot ik op het lumineus idee kwam dat ik de eerste montage de vlotternaald 180° gedraaid zou kunnen hebben.
Dus de 180° gedraaide vlotternaald weer gemonteerd, en het probleem was opgelost.
Blijkbaar is er na verloop van jaren, en het open en dichtgaan van de vlotternaald, een soort van slijtage op de vlotterpunt opgetreden, en dit was mijn probleem dus ( na het vuiltje dat verwijderd was ).
Ofwel meteen een nieuwe vlotternaald steken,of eens checken of je dit ook niet overkomen is. (lijkt misschien dom, maar kan toch grote gevolgen hebben).
Als je het schema van de carburators en vlotterkamer wilt bekijken, staan ze alle op men site, trouwens alle andere schema's voor de CX 500 zijn ondertussen actief op men site te bewonderen.
Hier nog even de link :
http://www.hondacx500.tk
ffroid (die geen vuiltje aan de lucht ziet)