de hummer wordt fabriek af ook geleverd om op plantaardige olie te rijden , en in Duitsland is er reeds een hele tankstation netwerk uitgebouwd om de olie te tanken hoor , wat de Royal endfield betreft , handelt het zich om een 500cc motor die met een beetje geluk 90 km/h haalt en is helaas enkele jaren geleden uit productie genomen , enkel dus tweede hands , ik kan je vertellen dat het niet makkelijk is er eentje vast te krijgen .
Tjhole , wat betreft de commonrail motoren heb je volledig gelijk hoor , ze kunnen er ook niet tegen .
wat betreft de aanpassing van de motor is dit gelijk aan nul , het enige wat wel dient ingebouwd te worden is een warmtewisselaar , zoals bij gas rijden , dus het aftappen van warm water om de plantaardige olie voor te verwarmen een buis in buis systeem bvb , het kan ook met electrische verwarmers zoals er op sommige MAN vrachtwagens gemonteerd is , probleem is enkel , je moet op mazout starten en warm rijden , en daarna pas omschakelen, dus dienen er ook electro ventielen tussen de mazout leidingen en de olie leidingen gemonteerd te worden en uiteraard ook een bedieningsknop in het dashboard.
wil je deze omslachtige dingen niet hebben ,kun je je diesel laten ombouwen , dmv andere injectoren te laten plaatsen , en nog wat aanpassingen aan de pomp , dat doen ze in duitsland reeds maar kost al snel 2000 euro , zo , in grote lijnen is het dat ongeveer , details kunnen ook , bvb de bouw van een warmte wisselaar en de aansluiting van de electro ventielen ,wordt vervolgd
alles wat je zelf doet doe je meestal beter