EEhh, ik heb een foutje gemaakt met inloggen geloof ik..... Maar goed, nog ff over dat slot. Heb het stekkertje met veel moeite eraf weten te krijgen. Er zijn duidelijk gecorrodeerde contacten te zien. Er zit namelijk groene uitslag op en rondom de stekker. Dat zit dan dus vermoedelijk ook op de contacten van het slot zelf. Doorverbinden van de stekker had het gewenste resultaat. Aka, het contactslot is overleden. Echter, nu ontstaat het probleem. Hoe krijg ik dat contact slot eruit ? Zoals al gezegd, ben niet zo'n licht op mechanisch gebied. Wat is de hierboven genoemde kroonplaat ? En wat als ik er een ander slot inzet ? De contacten van mijn stekkertje zijn nog steeds gecorrodeerd. Ik denk dat ze op de een of andere manier uit het hulsje moeten kunnen zodat ik ze kan schuren met wat fijn schuurpapier, maar of dat ideaal is ? En past het hierboven aangeboden slot op mijn oude CX-500a (denk ik tenminste) ? Want de prijs is allerminst slecht te noemen.
En last but not least, woont er geen handig CX club lid in mijn buurt die me kan helpen ? En zo ja, wil die dat dan ook :-) ? Ik wil het wel graag zelf doen om er ook van te kunnen leren. Want als je altijd alles maar laat doen leer jezelf niks en das jammer.
Viel me vandaag gelijk wat anders op, er zit olie onder aan het moterblok. Heb ik nog niet eerder gezien maar maak me er wel zorgen over. Moet dat ?
Groetjes
Erik |