Toch nog even ter aanvulling (en misschien ter demping van vreugde), maar er zijn toch nog een paar dingen waar je echt op moet letten en die prijzig zijn bij vervanging:
- stator (vaak herkenbaar aan het niet meer dan 5000 t/min kunnen draaien van de motor c.q overslaan)
- lekkage in het koelsysteem (bij waterpomp - koelvloeistof achter op het blok - en van de radiator - koelvloeistof op straat - dan wel water in de olie of olie in het water.
- balanspot uitlaatsysteem en uitlaatdempers
- en als reeds genoemd ernstige roestvorming (m.n. achterbrug, 'ophangoren' motorblok en hoofdstandaard)
Wat niet ernstig is is het moeizaam aanslaan van de motor na enige standtijd (hebben de meeste CX'en last van) mits de motor op zich daarna lekker en rustig draait en vlot doortrekt.
De CX motor kan als gezegd goed onderhouden heel veel kilometers aan (vaak meer dan 200.000 zonder extreem olieverbruik of noodzakelijke revisie). dus laat je daardoor niet afschrikken
This posting has been generated with 100% recycled electrons.