marchel de werking van het olie circuit is als volg,olie gaat eerst door grof filter deze zit voor de oliepomp met als laagste punt in carter,daarna door oliepmp naar fijn filter [als deze verstopt is zit er een overdruk ventiel in de persleiding die dan open gaat] maar anders gaat de olie naar de diversen lagers die gesmeerd en gekoeld moeten worden in deze leidingen bevind zich ook de oliedrukschakelaar ,het probleem als het filter dicht zit en het overstort ventiel open is geweest is dat de vuilen olie ook naar de lagers etc wordt gebracht,dus olie filter optijd vernieuwen en druk ventiel elke keer een paar keer indrukken of de veer daarin niet gebroken is,dus grof filer schoon maken ,pomp demonteren controlleren overgeen beschadiging aan Rotor is,daarna controlleren of druk ventiel niet open is geweest ,is dit wel het geval dan moet de motor geheel uit elkaar,zo niet dan filter vernieuwen alles inelkaar zetten ,aftapplug een magneet plug plaatsen olie er in en starten zonder dat de motor loopt plus minus een minuut en daarna contact ongeveer duizend toeren laten lopen vijf minuten , olie pijl controlleren en daarna gaan rijden en na vijf honderd klm olie V.V en filter vernieuwen
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden