Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

tank op onderdruk met twee nippels...

 
Schrijver zapateiro
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 okt. 2005 11:56 
Hallo. Aan de benzinekraan van het type waarbij de kraan opengaat door onderdruk zitten onderaan twee nippels. Eén om via onderuk de kraan te openen (de onderste, meen ik), maar waarvoor dient de andere? Gewoon show zou me verbazen? Kan het zijn dat wanneer daar niets op aangesloten is, hij langs daar valse lucht zuigt?
Als ik het systeem open vijs, weet ik het meteen, maar als ik het hier vraag, kan één van jullie mij misschien helpen, zonder risico op lekken achteraf.

Schrijver zapateiro
Gast 
#2 | Geplaatst: 9 okt. 2005 11:57 
En met die tweede nippel bedoel ik natuurlijk niet die waar de benzineleiding op aangesloten wordt ;) Da's dan de derde en die is trouwens dikker van diameter.

Schrijver zapateiro
Gast 
#3 | Geplaatst: 9 okt. 2005 12:03 
't Is maar dat ik aan het zoeken ben wat de oorzaak kan zijn het blijven hangen rond de 7000 toeren. Wat ondertussen al gebeurd is: carbs gereinigd, chokeklep blijft niet hangen, nieuwe bougies, kappen uitgemeten, nieuwe bobijn, vervroegingsspoelen uitgemeten en compleet binnen de opgegeven normen (vraag: koud gemeten, maakt warm verschil?), nieuwe cdi-box, tankfilter gereinigd, kleppen gesteld... Alle verdere tips zijn welkom.
Denk eraan om carbs nogmaals open te leggen, en ook staat van de membranen te checken. Tips hiervoor? Hoe zit het met de vlotterhoogte, hoe regel je die best? Zoals vaak: ondersteboven en zorgen dat ze horizontaal staan?
En kan dit een probleem van synchronisatie zijn?

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 okt. 2005 17:09 
Die is voor ontluchting en is verder nergens op aangesloten. Wel kan ik aanraden om daar een slangetje op te zetten en netjes wegstoppen.
Synchronisatie van de carbs is belangrijk voor de beste prestatie en benzine verbruik. Ik denk niet dat dit de oorzaak is van je probleem.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver zapateiro
Gast 
#5 | Geplaatst: 9 okt. 2005 17:16 
Ik denk dat ik het gevonden heb. Mijn eerste idee was: valse lucht. Getest door erop te spuiten en toerenverschil was merkbaar. Dus andere inlaatrubbers gestoken (vergat ik hierboven te vermelden). Daarna echter nog steeds hetzelfde probleem, dus dacht dat die inlaatrubbers één van de redenen waren.
Nu heb ik net nog eens de carbs gedemonteerd en nu viel me op dat rond de hendel die de gasklep van de eerste overbrengt in de tweede carb nogal wat vettigheid hing. Redenering: waar benzine eruit geraakt (ondertussen met stof ed ingeplakt), geraakt lucht er ook in. Dus weer getest door erop te spuiten: alweer duidelijk toerentalveschil. Conclusie: hij trekt langs daar valse lucht in de rechter kant.
Bij nader onderzoek blijkt daar net een barstje te zitten. Misschien is het ook op te lossen door andere dichting ertussen te steken, maar toch: heeft iemand nog zo'n carb-combinatie liggen? Enkel de rechter is ook goed. Mag zelfs zonder naalden en sproeiers ed zijn.
Hopelijk is daarna het probleem opgelost, maar eigenlijk denk ik het wel.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 tank op onderdruk met twee nippels...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven