Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

problemen in 4° en 5° versnelling

 
Schrijver MartinD
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 okt. 2005 21:42 
Hoi, ik weet niet of er iemand hetzelfde heeft 'gevoeld' bij zijn CX (waarmee ik nu 6 weken rijd);
in 1-2 en 3° versnelling trekt hij prima op tot 6000-6500 touren, maar in 4° wordt het moeilijker en in 5° gaat hij op 5200 touren precies 'stotteren' dwz als ik gas bijgeef is het net alsof de benzine er niet meer goed 'doorkomt' en moet ik gas wegnemen om te blijven rijden (ik haal ook max ong. 100km/h op de autostrade wat vervelend is als je een vrachtwagen die 95 km rijdt wil inhalen).

Kent iemand dit verschijnsel en kent hij/zij de oplossing?

Beste groeten,

Martin

Schrijver jerrimy
Gast 
#2 | Geplaatst: 16 okt. 2005 23:26 
Tik eens *inhouden* in met de zoekfunctie op het prikbord... wellicht word je er iets wijzer van.

Schrijver edward
Gast 
#3 | Geplaatst: 17 okt. 2005 08:46 
Dat hoort natuurlijk niet en is dus zeker geen typische CX-eigenschap.

Ik weet dat Coen op de Duitse Autobahn op een gegeven moment ook niet meer boven de 80 uitkwam. Vervolgens ging hij koelvloeistof spuiten (en dacht dus aan een lekke koppakking), maar uiteindelijk bleek z'n blok (big end??) naar de knoppen. Einde oefening, dus.

Jouw verhaal zou ook kunnen duiden op een probleem met je koppeling (slippen) of je koppelingsplaten (versleten). Laten we daar maar op hopen, want dat biedt nog overlevingskansen.

Succes en hou ons op de hoogte,
Edward

Schrijver mudje
Gast 
#4 | Geplaatst: 31 okt. 2005 22:21 
Martin,

Het verschijnsel is mij zeer bekend. Mijn eerste cx had dat ook, van alles doorgemeten alles goed en heel veel gedaan aan de carburateurs. Mijn laatste optie was de vooronstekings spoelen (achter het chromen plaatje achterkant motorblok). Die heb ik nooit vervangen omdat ik geen zin had het blok er uit te halen. Er moesten nog meer dingen gebeuren aan de motor en het was goedkoper om een andere goed werkende te kopen wat ik toen ook gedaan heb. Die werkt zo goed dat ik de laatste tijd nog heel af en toe op de site kijk. Hopelijk dat je er iets aan hebt.

Reimer (Mudje)

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#5 | Geplaatst: 10 nov. 2005 19:20 
Ik heb exact hetzelfde gehad. Van alles gedaan en vervangen(incl. CDI); behalve de bougiedoppen vernieuwd. En dat bleek nu net de oorzaak van het haperen bij hogere toeren. Loopt nu weer als een zonnetje!

Schrijver Yannick
Gast 
#6 | Geplaatst: 14 nov. 2011 10:28 
Ik heb afgelopen weekend mijn eerste cx 500 gekocht, natuurlijk even test gereden maar niet boven de 100 km/h geweest.

Nu zit ik met hetzelfde probleem. in zijn 4 rijdt hij prima 130 km/h, schakel ik op naar de 5, loopt hij rustig terug naar de 100 km/h. Gas vol open of niet, maakt niet zoveel uit. Het lijkt wel of de benzine kraan wordt dichtgeknepen ofzo.

Hij hapert niet in hoge toeren, hoe hebben jullie dit opgelost?

voorontstekings spoelen vervangen hielp bij Reimer, meer mensen dit gedaan om het probleem op te lossen?

Yannick

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 nov. 2011 16:00 
Nog een idee: Bij de Pan-e van mijn buurman was het membraam van de benzinekraan gescheurd. Bij hoge snelheden, als er wat meer benzine gevraagd wordt, krijgt de motor deze niet. Gevolg: inhouden en stotteren. (alleen gebeurde dit bij hem bij 210 kmh)

@Yannik: gefeliciteerd met je aankoop, ik hoop dat je er veel rijplezier van zal beleven!!!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Teto

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 14 nov. 2011 19:43 
Gewoon de stator...
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 16 nov. 2011 15:47 
Stator of bougiedoppen. Het laatste eerst controleren zou ik zeggen! Anders kan een Ignitech onsteking misschien zorgen voor een oplossing zonder blok er onder uit. Werkt bij mij alweer bijna 20000km...
CX500A 1979

Schrijver Yannick
Gast 
#10 | Geplaatst: 19 jan. 2012 10:41 
Bedankt voor de reacties!
In over 1.5 maand hoop ik er eens mee aan de slag te kunnen, hij staat nu in de schuur bij mijn vader. Ik heb zelf geen stal mogelijkheid. Wil in feb/maart dus ergens gaan klussen. Zijn er toevallig cx500 rijders in de buurt van Nijmegen (Malden voor de kenners) die willen assisteren? Wil ook graag wel langs komen rijden, heb veel zin om er aan te gaan sleutelen!

Het leek van de week namelijk ook of de linker cylinder minder warm werd en minder goed liep dan de rechter? Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? Heb het forum al wat doorzocht, kwam al wel wat dingetjes tegen, maar wellicht nieuwe inzichten?

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 20 jan. 2012 13:46 
Dan zal die linker cylinder dus wel minder of te weinig brandstof krijgen!
Dus begin eens met de algemene controles....
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 problemen in 4° en 5° versnelling

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven