Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Lager vastzetten??

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 okt. 2005 10:09 
Ik heb (na 3 maanden zoeken en wachten)alle onderdelen voor de revisie van de versnellingsbak binnen. Kon niet wachten en heb afgelopen weekend bak/blok in elkaar gezet. Maar ben achteraf niet zeker van de zaak. Vastgelopen lager heeft in het huis gedraaid.Daardoor kon ik het nieuwe lager er zo met de hand indrukken. Andere lagers moest ik er met een brander uithalen/inzetten. Had ik het lager vast moeten zetten; en zo ja waarmee? En kan het kwaad dat een lager er niet muurvast inzit? Hij zit immers aan de as en opgesloten tussen achterwand en tandwiel/opvulplaat.

Groet Marcel

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 17 okt. 2005 13:28 
Toch maar weer vloeibare lagers gebruiken voortaan??
Groeten
Ray (die weet dat dit geen serieus antwoord is en dat Marcel hier geen bal mee opschiet..)

Schrijver old_harry
Gast 
#3 | Geplaatst: 17 okt. 2005 13:33 
beste marcel het lager moet inderdaat strak in de be huizing zitten anders kan het straks gaan kantelen en dan heb je weer een vast loper je kunt het beste het lager weer vast zetten met lock tyde zodat je er van op aan kunt dat het weer vast zit meestal is dan ook de speling verdwenen anders word het een hele klus dan moet je over maat gaan ge bruiken met alle ge volgen van dien gr old harry

Schrijver old_harry
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 okt. 2005 13:36 
het huilen in de ver snelings bak komt dan ook van mee draaiende buiten lagerringen gr old harry

Schrijver marcel gosselink
Gast 
#5 | Geplaatst: 17 okt. 2005 13:48 
Pfff.. haastige spoed...! Ik was er al bang voor: moet het blok en de bak dus weer uit elkaar. Gelukkig staat hij nog op de werkbank. Hopelijk blijven de packingen goed.

HGroet en Harry bedankt voor de snelle reactie. Marcel

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 okt. 2005 18:25 
er is speciale lager lym in de handel voor hydroliek pompen om de lagers daar mee vast te zetten,gebruikte het vroeger bij oude hydropompen en ze draaijen nou nog
groeten ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver jerrimy
Gast 
#7 | Geplaatst: 17 okt. 2005 23:47 
Hallo marcel,...
Gaat het om een 500 ?
Ik heb eventueel een blok voor je staan waar ik het een en ander vanaf gesleuteld heb. Misschien kun het weer opbouwen met onderdelen van jouw blok ?

Schrijver marcel gosselink
Gast 
#8 | Geplaatst: 18 okt. 2005 09:09 
Hallo Jerrimy,

Wat bedoel je met "een en ander"? Ik heb in principe wel belangstelling. Maar eigenwijs als ik ben, wil ik toch proberen het lager er eerst uit te krijgen. Ga zelf een lagertrekker maken. Lukt dat niet, dan neem ik contact met je op. Wat is eventueel je directe email-adres? In ieder geval alvast bedankt voor je aanbod. Het gaat overigens inderdaad om een 500 uit '79. Gewoon een rechttoe rechtaan uitvoering.

Groet Marcel

Schrijver jerrimy
Gast 
#9 | Geplaatst: 18 okt. 2005 10:10 
Ik heb een blokje staan waarvan de stator
op was, dat heb ik als (voorbeeld) sleutelblok gebruikt. De achterzijde is leeg gesleuteld (vliegwiel eraf/distributie ketting eruit).

Ik dacht je kan het lagerdeel gebruiken of het blok weer opbouwen met je eigen onderdelen.(sleutelen moet je toch ,,,,,,,)

het is ook een 1979A blok.
(+-50.000 km)

jerrimy@chello.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Lager vastzetten??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 2 [ MAST, Mitkah ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven