Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Past 650 blok in frame van een GL 500 ?

Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 okt. 2005 20:41 
Misschien een reeds eerder gestelde vraag, maar de zoekfunctie reageert daar niet op.
Ik vraag mij dus af of het mogelijk is om een 650 blok te hangen in een frame van een 500. Heel de boel licht nu toch uit elkaar en ik heb de tijd om heel lang te zoeken naar zo'n blok, omdat ik eerst een vrij grote schuur moet bouwen om dit soort werkzaamheden in uit te voeren.
Bouwen doe ik voor de eeuwigheid, dus dat duurt wel 1 of 2 jaar eer die af is.

Schrijver Emile Verstege
Gast 
#2 | Geplaatst: 17 okt. 2005 20:57 
Hallo anoniem,
het is inderdaad een eerder gestelde vraag. Een 650 blok past inderdaad in een 500-frame. Daarvoor moet je subframe (hulpframe vooraan) verzagen en opnieuw lassen. Gebruik natuurlijk ook de elektronica van de 650.
Ik heb zelf zo'n ding gebouwd, dus ik weet dat er behoorlijk wat uren inzitten. Je kunt het allemaal terugvinden op deze site. Ik ben het 200e lid van deze club en volgens mij staat daar het hele verhaal.
groeten & succes

Schrijver yamaha
Gast 
#3 | Geplaatst: 17 okt. 2005 21:05 
Kijk eens in showroom onder specials
No 22

Wies

Schrijver puk
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 okt. 2005 16:29 
niets verzagen en niets lassen , als je de subframes gebruikt van de 650 blok gaat ie er gelijk onder , heb zelf een silverwing voor zien van een 650 blok waar er een 500 hoort te zitten , enige aanpassing die je hoort te doen is de steekas die uit je blok komt , waar de cardan op zit , die dien je van de 500 mee over te nemen omdat de 650 geen borgbout heeft en op de steekas dus ook niet voorzien is , of het moet zijn dat je de volledige achterbrug ook mee ombouwd, want hou er rekening mee dat de 650 blok meer toeren gaat draaien omdat de giering in de achterbrug van de 500 korter is dan van de 650
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver menno
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 okt. 2005 19:50 
Hoi,
ik heb nog een frame van een gl650 met kenteken te koop.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Past 650 blok in frame van een GL 500 ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven