Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Met de vlam in de pijp ....

 
Schrijver terry

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 okt. 2005 22:42 
Als de jouwe het goed doet en hebt redelijk wat onderdelen liggen weten ze je wel te vinden.
Nette cx500c - 1981 maar ho niert boven de 90 km/uur.
Start goed en rijdt vlotjes tot ... snel optrekken tot 5000 rpm en dan ploffen en ja... vlam in de pijpen.
Reeds eens gewisseld : CDI / bougiedoppen /bobines/carbs/electrodeafstand bougies
Metingen volgens het boekje op de stator geven goeie resultaten (blijkt sinds vorig jaar een nieuwe in te zitten ?)
We zoeken nog een beetje verder en anders maken we de rekening.
Wat misschien sneller gaat met een ruilblok.
Iemand nog een idee voor de demontage aanvangt ?

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 okt. 2005 22:56 
vervroeging niet goed??
Boven 500 toeren moet die automatisch de ontseking vervroegen.
wat is er gemaakt aan de stator?

ook de spoelen van de onsteking .vervroeging??

Groeten Theo,.
theo cx ds

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 okt. 2005 23:08 
Druk op de navigatiebalk hierboven op 'zoeken', en type in 'ontstekingsspoelen'. Waarschijnlijk kom je dan de oorzaak wel te weten. Hieronder een cruciaal fragment:

Defecte vervroegingsspoelen
Ook van de vervroegingsspoelen zijn de meetwaarden terug te vinden in het handboek. Ik vermoed dat de symptomen zijn : een normaal stationair toerental en normaal rijgedrag bij lage toeren. Bij hogere toeren zal de motor vermoedelijk minder vermogen geven.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver jerrimy
Gast 
#4 | Geplaatst: 20 okt. 2005 23:10 
Als ik een stator laat wikkelen dan worden inderdaad de vervroegingsspoelen ook vernieuwd.

meet de weerstand tussen de lichtblauw/witte draad en een aardpunt.
doe hetzelfde met de oranje/witte draad.
waarde moet tussen 185/225ohm liggen.

Je vind de draden onder je buddysit (kleine blokstekker)

Schrijver terry

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 okt. 2005 23:17 
De geschiedenis van het blok ken ik niet, weet wel dat vorig jaar de batterij niet meer opgeladen werdt en zodus de stator vervangen is.
Of dit dan ook incl. de vervroeging is gebeurd kan ik niet achterhalen.
Eerste stap zal zijn de vervroegingsunit eens wisselen en dan nog eens proberen.
Iemand al gedaan met het blok in het frame ?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 21 okt. 2005 09:17 
fluitje van een euro cent.terry je kan het dus doe het nou maar.
Het kan ook zijn dat de ketting van de nokken as niet goed gedaan is ,dat lijkt er meer op na jou verhaal
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver JosvanR
Gast 
#7 | Geplaatst: 21 okt. 2005 16:03 
Jan zijn dat die kleine dingetjes die achter dat schildje zitten op het achterdeksel van het blok? Ik heb soortgelijke problemen, alles al eens geprobeerd en niks helpt. Vorig jaar is de stator gewikkeld door Sevior en die zegt altijd dat de vervroeging niet hoeft te worden gewikkeld want die gaat niet kapot.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 21 okt. 2005 17:33 
Op de stator zelf zitten de onstekingsspoelen; uiteraard moeten ook die opnieuw worden gewikkeld.
De pulsspoelen zitten achter het genoemde dekseltje. Die kunnen natuurlijk ook kaduuk,maar zijn gemakkelijk te vervangen.
De vervroeging wordt elektronisch (toerentalafhankelijk) geregeld via de CDI.
Als de nokkenas niet(meer) goed zou staan dan zou de motor bij elk toerental gebrekkig lopen.
Loop het gehele onmstekingsgebeuren na (en vraag vooral na wat er aan de 'gereviseerde' stator werkelijk is gereviseerd en door wie).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Met de vlam in de pijp ....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven