Hallo,
Des zomers rijden, des winters sleutelen. In dat kader heb ik voor mijn Harley een Harleylift gekocht. Noodzakelijk want deze fiets heeft alleen een jiffy en op z'n minst een vrij achterwiel maakt het sleutelen wel wat handiger. Helemaal nu het blok er zo ongeveer uit moet.
Deze lift is hydraulisch, heeft twee rechthoekige plateaus voor onder het frame (zoals een kleine heftruck) en heeft een draagvermogen van 680 kg. Met deze lift til ik de motor in z'n geheel maximaal 45 centimeter van de grond. Plaatje staat op
www.buitelaar.nl
Mijn vraag is simpel. Kan ik mijn CX ook met deze lift van de grond tillen? Dat zou sleutelen (vooral aan de voorvork) een stuk eenvoudiger maken. Qua gewicht moet dat geen probleem zijn (hij is ruim 100 kilo lichter dan de Harley). Echter, de CX rust niet op het frame, maar op het blok. Ik vraag me af of dat niet tot problemen leidt. Wiebelen kan leiden tot omvallen, maar ik maak me vooral zorgen over mogelijk teveel gewicht (namelijk de hele motor) op alleen het blok en diens ophanging.
Wie weet raad?
Groet en vast bedankt,
Edward (die deze winter vaak zwarte handen zal hebben)