Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

cx 500 c met slechte koude start

 
Schrijver cx 500 81
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 jan. 2006 20:29 
Nadat ik de cabs al gereinigd heb start mijn nieuwe (81) cx slecht als hij koud is.
De bougie vonkt wel maar start niet.
Benzine lijkt het probleem.
Maar als de motor warm is dan start hij zonder problemen dus het lijkt dat de cabs wel schoon zijn ander zou of zie ik dit verkeerd.

Moet het mengsel rijker worden afgesteld of is er iets anders.

Schrijver cx 500 81
Gast 
#2 | Geplaatst: 6 jan. 2006 20:44 
zie op het forum veel (oude) info staan.
Sorry voor deze vraag, maar ik ben benieuwd of er al een echte oplossing is.

Ik ga morgen maar eens startpiloot proberen en hou jullie op de hoogte of het werkt

Schrijver jthole
Gast 
#3 | Geplaatst: 6 jan. 2006 21:42 
Ik heb laatst de accu vervangen en dat maakt echt een wereld van verschil! Nu start hij zelfs in de winter (hij staat helaas buiten) en bij vocht zonder problemen.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 jan. 2006 09:27 
je lucht afsluit membraams zijn stuk
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver cx 500 81
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 jan. 2006 09:47 
als ik start m.b.v. de autoaccu slaat hij ook niet makkelijk aan.

ouwe jan, mag ik vragen hoe ik zo weet dat deze membraams stuk zijn. UIterlijk zijn ze ok.
(zijn dit de rubbertjes in de carb van diameter ca. 15 mm?

Schrijver udent

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 jan. 2006 10:18 
hand voor de inlaatlucht houden zodat er geen lucht in komt, start ie dan metteen??
Choke klep werkt dus niet voldoende.

Groeten Theo.
theo cx ds

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 jan. 2006 19:29 
Hierbij mijn wijsheid, opgedaan in de afgelopen jaren.

Ontsteking/electrisch
- Bekabeling: alle contacten onder het zadel schoonmaken. Gebruik een kleine platte schroevendraaier met een strookje fijn schuurpapier en maak de ‘mannetjes’ schoon zodat ze weer glimmen. Spuit de ‘vrouwtjes’ in met contactspray.
- Bougies schoonmaken en afstellen op 0,6 mm. Zijn ze ouder dan 12.000 km, vervang ze dan.
- Bougiekappen eraf schroeven en weerstand doormeten (maximaal 5.000 Ohm). Is het uiteinde van de bougiekabel van binnen gecorrodeerd (groen), knip er dan 1 centimeter vanaf.
- De spanning van de accu moet boven de 12,2 Volt liggen. Is de spanning lager, dan moet de accu worden opgeladen. Niet met een acculader voor auto’s want die is te zwaar. Een druppellader (bijvoorbeeld de Optimate 3) is ’t beste. Check de vloeistof en vul zonodig bij met gedestilleerd (!) water. Maak de contacten schoon en check de massakabel, vooral op de plaats waar deze onder aan het frame vastzit. Accu’s ouder dan 4 jaar: vervangen.

Brandstof/carburateur
- Een CX heeft een hekel aan verouderde brandstof. Draai de kraan dicht 500 meter voordat je thuis bent, zodat de vlotterkamer deels leegraakt. De volgende keer dat je gaat rijden draai je de kraan open en krijg je meteen verse benzine.
- Controleer de werking van de choke, de kleppen moeten volledig dichtgaan. Kijk of de rechterchoke goed wordt ‘meegenomen’ door de linkerchoke. Ze zijn verbonden met een klein veertje, dat in de loop der jaren gaat verslappen. Smeer (druppel olie) de plek waar de as van de chokeklep in de rechter carburateur loopt.
- Sommige CX-en starten goed en anderen zullen het wel nooit leren. Een paardemiddel is het gebruik van WD40 of startpilot: spuit het in de mond van het luchtfilter terwijl je de startmotor laat draaien.
- Heb je een paar keer tevergeefs met choke gestart, zet de choke dan uit en start opnieuw met ½ gas open. Zo voorkom je dat je de motor verzuipt.
- Meer dan 10 start pogingen heeft weinig zin. Laat je motor een kwartier staan en probeer het dan opnieuw. Dat schijnt soms te helpen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 jan. 2006 10:05 
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar de korste weg is er niet .
Daarom vertroetel je motorfiets
houd hem of haar goed ondercontrolle
geef af en toe een zachte of harde tik op hun kont of kop en ze doen alles wat je [Maar wilt ]
Die van mij start altijd in weer en wind vocht en zonne schijn
Factotem ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver cx 500 81
Gast 
#9 | Geplaatst: 21 jan. 2006 19:54 
uiteindelijk alle bedrading nagekeken, nieuwe bougie etc.

maar koude start blijft lastig. Totdat ik startpiloot gebruikte, ff 2 sec. inspuiten starten en lopen.

Warme start geen probleem
allemaal bedankt

Schrijver sidonia1
Gast 
#10 | Geplaatst: 4 feb. 2006 21:33 
Is er niemand die Shell V power heeft
geprobeerd, ik heb het al elders geschreven op deze site. Maar deze brandstof is stabieler omdat tie langer
doorgeraffineerd is. Dit in combinatie
met iridium bougies voor een betere
vonk en natuurlijk een accu die aan de
druppellader hangt zou dit alles mogelijk
op kunnen lossen? Hoop volgende week mijn
CX op te halen en dan ga ik dit alles
proberen. Ik hou jullie op de hoogte!
vr.gr. aad

Schrijver cordor
Gast 
#11 | Geplaatst: 16 maart 2006 22:01 
Welke brandstof gebruikt men eigenlijk voor een CX 500 1979?

Schrijver dave
Gast 
#12 | Geplaatst: 22 maart 2006 19:27 
hallo cx 500 81,, Ik heb exact het zelfde probleem en heb ook me cabarateurs schoon gemaakt en me bougie's en bougiekappen vervangen en ik rij er eigelijk iedere dag op naar me werk,, ook als hij dan bijna aanslaat is het meestal de rechter cilinder ( als je er op zit ) die dan als eerst aan slaat en even later homt de 2e mee... Ik start eigelijk gewoon vlink door en net voor het starten geeft ik al een paar keer gas en dan pas starten en meestal slaat hij dan na een paar vlinke omwenteling slaat hij aan.. Als ik er achter ben wat het is en wat je er aan kan doen laat ik het hier wel weten,, groetjes dave

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cx 500 c met slechte koude start

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven