geachte vzes,
bedankt voor je uitleg over de 2 open pijpjes. is me nu duidelijk. heb inderdaad ervaring met benzine die verdampt, zelfs na 1 nacht stilstand.
chokekabel staat niet strak dus kleppen goed open.
luchtfilter is schoon. vanaf 1500 toeren is er niks aan de hand. accellereren gaat prima. verbruik is goed.
heb trouwens, naar mijn idee, wel veel carterdruk. heb laatst met stroboscoop ontsteking gecontroleerd.
slang er af en dop er af. olie spettert tegen dan dusdanig tegen de lamp en ogen dat je nauwelijks op de merktekens van het vliegwiel kunt kijken. ik stel me zo voor dat dit een behoorlijke vervuiling van het luchtfilter betekent.
aftapslangetjes van filterhuis zijn leeg.
ik zal me dan toch maar es verdiepen in de mengselstelschroeven.
het ultrasoon reinigen is gedaan in gedemonteerde toestand. dit reinigen heb ik gedaan ivm slechte loop bij stationair toerental.
ik weet zeker dat ik nooit o-ringen en andere ringen op mijn stelschroeven heb gehad.
vraag me ook af waar die moeten zitten. heb dus alleen schroef en veer. waar zit dan de o-ring + ring ?
heb nog geen tekening van de carb kunnen vinden. meen trouwens dat ik die ooit wel es heb gezien op deze site. heb thuis wel werkplaats-boek. gisteren geen tijd gehad om er in te spitten.
het is echter zoals het nu is, wel ooit goed geweest. probleem is zomaar ontstaan. dus niet plots na onderhoud of reparatie.
ik denk erover om carb-reparatie setjes te kopen bij louis.de a € 19,-
dan krijg ik alle rubbers nieuw. daar zouden dan ook de o-ringetjes van de stelschroeven bij moeten zijn.
nb: o-ringen en rubbers zijn niet meegegaan in het trilbad.
Wat is de vergorde van montage van de stelschroef?? schroef, o-ring, ring, veer? of andere volgorde?? |