Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

starter probleem

Schrijver marc dehertefelt
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 feb. 2006 11:59 | Aangepast door: marc dehertefelt 
Ik bezit een CX650E. Een prima machine. Toch is er één probleem, namelijk de starter.
Je hoort dat de starter de motor aandrijft, maar plots hoor je dat de starter gewoon rondraait zonder dat de motor aangedreven wordt. Als dit gebeurd hoor je soms ook rare geluiden. In het forum had ik al informatie gevonden dat deze niet werkt met een bendix. Vandaar mijn vraag, als de starter zonder bendix werkt, hoe zou het dan komen dat ik de starter hoor ronddraaien zonder dat de motor wordt aangedreven?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 feb. 2006 14:23 | Aangepast door: ouwe_jan 
de start motor drijft een groter tandwiel aan die is uitgerust met drie rolletjs en met drie veertjes
als dit tandwiel gaat draaijen worden de rolletjes naar achteren gedrukt en wordt de krukas rond gedraaid
De veertjes of de rolletjes zijn stuk daarom de eene keer wel draaijen en de andere keer niet Marc in Peters handboek staat dit duidelijk beschreven,wel moet de motor uit elkaar ,alleen de achterdeksel moet er dan van af,dynamo +vliegwiel
als je geen goed gereed schap hebt laat het dan door een vakman doen is nog al preciesie werk.
hou ons op de hoogte hoe alles verloopt
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marc dehertefelt
Gast 
#3 | Geplaatst: 14 feb. 2006 12:39 
Jan, ben nog op zoek naar een geschikt werkplaatshandboek en wat vrije tijd. Ik hou je zeker op de hoogte. PS: Als ik onderdelen nodig zou hebben, heb je een idee waar ik terecht kan in België?

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 feb. 2006 13:01 | Aangepast door: Hans 
Let er op dat als je de dynamorotor er al wilt halen (dat gebeurt dan met een drukbout), dat je dan wel daarvoor een bout met de goede schroefdraad en druksterkte moet gebruiken.
De rotor kan zeer behoorlijk vastzitten; je moet dan ook niet op de bout tikken met de hamer geven (laten schrikken wordt dat genoemd), immers het is een krukastap waar je dan op slaat, beter is het om een 'strop' te maken waarmee de rotor (die heel gevoelig is voor mechanische beschadigingen overigens) op het blok tegen meedraaien wordt vastgeset. Dan gewoon de bout (vandaar die voldoende druksterkte) aandraaien. Dan hoor je ineens 'plop' en los is ie. Dan kun je bij de achterkant waar zich de veertjes en de rolletjes bevinden.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver PierreCX
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 jan. 2007 21:19 
Ik heb ook een CX650C met misschien dezelfde klacht. Zo een keer per 5 a 10 keer starten geeft hij een venijnige tik. Als ik daarna weer start doet hij dit meestal niet. Ik dacht een dat er een tand van het grote tandwiel af zou zijn maar als ik de starter door laat draaien komt hij de missende tand niet tegen? Is dit misschien ook mogelijk een defect rolletje of veertje? Heeft iemand enig idee? ouwe_jan geeft aan dat dit een secuur klusje is en ik wil natuurlijk geen hoofdprijs hiervoor betalen dus weet iemand hoeveel dit mag kosten als het blok eronderuit is?

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 starter probleem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven