Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

stator doormeten

Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 feb. 2006 21:47 
Als ik de stator van mijn CX met CDI wil doormeten, kan ik de waardes vinden in het wph van Peters. Maar ik heb ook nog een 650E en die heeft transistor ontsteking. En ik kan nergens de waardes vinden die ik daar zou moeten meten. Wie weet raad?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 feb. 2006 23:20 
Floris,

wat wil je dan (door)meten ?
Volgens mij is die stator alleen als dynamo bedoeld voor de laadstroom van de accu (en mogelijk voor het kleine stuurstroompje naar de transistoren). Daarvan zijn dan de windingen of goed of de spoelen maken sluiting aan de massa en de dynamo is dan overleden. Een tussenweg is er niet.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 feb. 2006 19:03 | Aangepast door: ouwe_jan 
Floris net wat Hans schrijft bij de 650 macines is het echt een dynamo ,als je de stekker er af trekt en de ohm meter op massa zet en de andere draad op een van de drie pennen dan meet je de weerstand van de velden en niet van de stator
Er komt nog een draadje mee met vier pennetjes een voor de linkse transistor en de andere twee voor de rechter transistor voor de bobine`s in de regeling achterop het blok zit wel een toeren begrenser ingebouwd maar over brug deze niet anders oh oh geen 650 motorblok meer
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 feb. 2006 20:14 
Er is geen toeren begrenser ingebouw bij alle GL,s en 500, 650e sport modelen. Het deel waar ouwe jan op doelt is de ontstekings vervroeger.
Voor meer info verwijs ik de mensen naar het dynamo verhaal. Wil men wel wat meten dan kan men beter van de ohmse waardes afstappen omdat de leek hierin niet of nauwelijks het verschil kan waarnemen of de stator nog goed is. Meet de spanningen en men weet het.
groetjes Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 stator doormeten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven